شهردار تهران: اداره شهر را بر پایه مدیریت مردم قرار دادیم / فنداکوا: «سرمایه‌گذاری سبز» یکی از محورهای مدیریت شهری صوفیا است

شهرداران تهران و صوفیا در حاشیه همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهران با دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، یوردانکا فنداکوا شهردار صوفیا (بلغارستان) عصر امروز چهارشنبه ۱۵ تیرماه در حاشیه همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران که در برج میلاد برگزار شد با علیرضا زاکانی شهردار تهران دیدار و گفت و گو کرد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این دیدار در سخنانی با اشاره به این مطلب که صوفیا در کشور بلغارستان نقش پر رنگی دارند و بسیار خوشحالم که شهردار این شهر یک عنصر فرهنگی است، گفت: ۲ شهر تهران و صوفیا و ۲ ملت ایران و بلغارستان موضوعات زیادی دارند که می توانند به یکدیگر منتقل کنند.

زاکانی افزود: شهر تهران ۷۰ هزار هکتار مساحت دارد و قدمت آن نیز بر اساس آثار باستانی پیدا شده نزدیک به ۷ هزار سال و در کنار آن ۲۳۷ سال پایتخت ایران است و نقش اثر گذاری بر روی شهرها و کشورهایی که با ایران و تهران پیوستگی دارند، دارد.

وی با بیان این مطلب که به دنبال این هستیم تهران را با صورت جدید و زیباتر از امروز بسازیم و بخشی از این ساختن ناظر به کالبد شهر ما و شهرسازی است، یادآور شد: تهران ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار دارد که از این موضوع به عنوان یک فرصت در حال استفاده هستیم و چشم انداز ما این است که تمام شهر خود را به کارگاه تبدیل کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر این موضوع که برنامه دیگر تهران این است که ما اداره شهر را می خواهیم بر پایه مدیریت مردم قرار دهیم و این بزرگ‌ترین پروژه اجتماعی ما در شهر تهران است، بیان کرد: ساختن یک شهر و از طرفی زنده نگه داشتن و تلاش برای مولد کردن آن نیازمند حضور مردم است.

زاکانی خاطرنشان کرد: ما در حال حرکت در مسیری هستیم که علاوه بر سیاست مردم در بخش فرهنگ، اقتصاد و اجتماع نیز حضور پر شور و پر رنگ داشته باشند تا با استفاده از این ظرفیت شهر را بازسازی کنیم. وی با اشاره به این موضوع که تهران دارای ۳۵۳ محله است گفت: در مدیریت امروز شهری پایتخت ایران به دنبال این هستیم ۳۵۳ محله در جهت رشد و پیشرفت با یکدیگر رقابت کنند.

وی ادامه داد: زمانی که ما درباره آینده صحبت می کنیم از شهری می گوییم که به کارگاه تبدیل می شود و ناظر به حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، خدماتی و آموزشی به یک مجموعه مولدی تبدیل می شود که خود افراد در آن با هم رقابت می کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از هویت های شهر تهران را هویت دانش بنیان قرار داده ایم زیرا بزرگ‌ترین دانشگاه های ایران در تهران است، ادامه داد: بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر دانشجو در تهران داریم و ایجاد زمینه برای تبدیل دانش به عمل بر عهده شهرداری تهران است.

زاکانی ادامه داد: حمل و نقل، ترافیک و آلودگی از مشکلات امروز تهران است که علت آلودگی هوا به دو دسته درون زا و برون زا تقسیم بندی می شود.

زاکانی بیان کرد: برای آنکه بتوانیم چند مشکل بیان شده را با هم حل کنیم به نوسازی شهری توجه شده است که این نوسازی مبتنی بر شبکه حمل و نقل قرار گرفته است که در کنار حل مشکل مسکن، مشکل حمل و نقل و ترافیک نیز حل شود تا با استفاده از ساخت مبتنی بر دانش روز آلودگی هوای درون زا خود را حل کنیم.

وی ادامه داد: از مرکز بین الملل شهرداری می خواهم تفاهم نامه همکاری دو جانبه ای تنظیم کند تا پایه همکاری بهتر و بالاتری قرار بگیرد و ما برای ملت بلغارستان و شهردار صوفیا آرزوی موفقیت داریم.

یوردانکا فنداکوا شهردار صوفیا ( پایتخت بلغارستان) نیز در سخنانی با اشاره به این موضوع که خوشحال می شویم پیرامون موضوعات شهری و شهرسازی از تجربیات استفاده کنیم گفت: به دلیل داشتن چنین ایده ای در شهر تهران تبریک می گویم زیرا تمامی این اقدام ها برای مردم انجام می شود و خیلی مهم است که مردم در انجام کارها مشارکت کنند.

وی بیان کرد: ترافیک، آلودگی هوا و مدیریت پسماند موضوعات مهمی است اما از آن مهم تر نوع و نحوه مشارکت مردم در این زمینه ها است.

فنداکوا با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در تهران ادامه داد: برگزاری این همایش بسیار مهم است زیرا سرمایه گذاری را در شهر نمی توان نادیده گرفت و ما امروز به دنبال سرمایه گذاری سبز (در حوزه مصرف انرژی) هستیم.

وی افزود: هدف اصلی طرح سرمایه گذاری سبز حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هواست و در سال های اخیر به پیشرفت بسیار جدی در زمینه آلودگی هوا دست یافتیم.

شهردار صوفیا ادامه داد: پیشنهاد من این است موزه تهران با موزه صوفیا با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشند.

انتهای پیام/ 

۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
کد خبر: 23429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =