نمایشگاه نشانگر آغاز تحول در شهر است

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران تاکید دارد که مهمترین دستاورد نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری باید گره‌ گشایی از مشکلات شهر و شهروندان باشد.

مهدی اقراریان در حاشیه نمایشگاه توانمندی های مدیریت شهری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، گفت: نمایشگاه نشانگر آغاز تحول در شهر است و ما در ابتدای مسیر تحول هستیم.

وی افزود: به برخی از نمایندگان سازمان ها، شرکت ها، معاونت ها و مناطق که در غرفه های نمایشگاه حضور داشتند، این مساله را عنوان کردم که اگر نمایشگاه تبدیل به مجموعه ای شود که گره مشکلات شهروندان تهرانی را حل کند هزینه هایی که برای برگزاری این رویداد متقبل شده ایم به نتیجه مطلوب خود خواهد رسید. اما اگر صرفا این نمایشگاه ها وسیله ای برای نشان دادن اقداماتی که انجام شده است، باشد اتفاق خوبی نیست.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران ادامه داد: به نظر من دو مساله را ما باید درباره شهر در نظر بگیریم؛ نخست موضوع نگهداشت شهر است که ما در این مساله باتوجه به عقب افتادگی که در چند سال گذشته با آن روبه رو بودیم هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد. مساله بعدی تحول در شهر است. مادامی که ما با وظیفه اصلی خودمان که بحث نگهداشت شهر است توجه نداشته باشیم به نطر من تحول نیز به وجود نخواهد آمد.

وی بیان کرد: اگر بخواهد این نمایشگاه تبدیل به فضایی برای تعامل  شهروندان و شهر شود، نیازمند افزوده شدن موضوعات دیگری در آن هستیم. از جمله اینکه این نمایشگاه به شکل یک نمایشگاه دائمی رویداد محور برگزار شود و یک تقویم تخصصی خاص خود را داشته باشد تا گروه های نخبه موضوعات تخصصی خود را بتوانند به شهر و شهرداری منتقل کنند. این رویکرد می تواند به این مساله کمک کند که فضای عمومی نسبت به مساله  نمایشگاه تاثیر بیشتری را بپذیرد.

اقراریان یادآور شد: آن چیزی که باعث می شود شهروندان در موضوع خدماتی که توسط شهرداری ارائه می شود حس خوبی داشته باشند اتفاقی است که در  مناطق و محله ها می افتد. ما به صورت روزمره در منظر قضاوت شهروندان تهرانی هستیم.

وی تاکید کرد: نظر سنجی و افکار سنجی و  بررسی داده هایی که از طریق سامانه های ۱۳۷ دریافت می کنیم کمک می کند تا نقاط تمرکز خودمان را در شهر برای خدمات رسانی بیشتر بیابیم.

انتهای پیام/

۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 23546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =