توسعه زیرساخت‌های حوزه بانوان در منطقه ۲۰ حائز اهمیت است

مشاور و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در بازدید از شهرداری منطقه ٢٠، بر توسعه زیرساخت های حوزه بانوان تاکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ مریم اردبیلی با بیان اینکه مجموعه های شهربانو و بوستان های بانوان از ظرفیت های مهم شهرداری برای بهبود کیفیت زندگی بانوان هستند، بر اهمیت خلاقیت و نوآوری و نیز دانش بنیان بودن فعالیت ها در راستای ارائه خدمات بهتر به بانوان، تأکید کرد.

اردبیلی در جلسه ای که با حضور شهردار و معاونان و مدیران ارشد این منطقه برگزار شد، ضمن استماع فعالیت‌های این منطقه  در امور بانوان و اقدامات اجتماعی و فرهنگی و چگونگی ارائه خدمات، گفت: خوشبختانه ظرفیت های انسانی در این منطقه بالا است و شهرداری به دنبال تسهیل فعالیت زنان و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و جامعه کم‌توان و توان یابان است.

مشاور امور بانوان شهرداری تهران افزود: از بین ۱۱ هزار و ۴۰۰ بانوی شاغل در شهرداری تهران، متخصص‌ترین و با تجربه‌ترین بانوان با نگاه‌های خوب مدیریت شهری، در جمع بانوان خانواده شهرداری وجود دارند.

او با اشاره به پیشگام بودن منطقه ۲۰ در برنامه های استارت آپی، حمایت خود را از این برنامه ها و تخصیص اعتبارات و  امکانات برای اجرای طرح شهردخت اعلام کرد و پیشنهاد داد : طرح شهر دخت در منطقه ۲۰ در قالب طرح ریحان ری اجرایی شود.

سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ٢٠ نیز در این جلسه گفت: در مرتفع‌ کردن چالش‌های بانوان این منطقه و انجام‌ هر فعالیت و اقدامی که در حوزه بانوان شاغل و شهروندان باشد پیشگام‌ خواهیم بود و از هر تحولی در مدیریت شهری خانواده محور استقبال می‌کنیم.

مهدی مالمیر سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی این منطقه نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش در خصوص تعداد مراکز کوثر و مجموعه شهربانو و بوستان بانوان و زیر ساخت های حوزه زنان و برنامه های پیش بینی شده این منطقه گفت: در طرح شهر دخت از ۲۷۰ طراح، ۱۰۰ طرح مورد قبول قرار گرفت و پس از پایش در کمپ شتاب دهنده،  ۱۰ ایده برتر که ایده قابل ارائه و سرمایه گذاری است اجرایی می شود.

در ادامه این جلسه مشاور و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ضمن بازدید از مراحل آماده سازی بوستان بانوان در بخشی از بوستان جانبازان در محله سیزده آبان، گفت: اعتباراتی از سوی شهرداری تهران برای احداث این مجموعه اختصاص داده خواهد شد.

بازدید از مراکز کوثر و دیدار با بانوان شاغل در این مراکز، دیدار با خانواده معظم شهید جعفرزاده و دیدار صمیمانه با زن سرپرست خانوار و مادر ۳ فرزند معلول از دیگر برنامه های حضور مشاور و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران بود.  

انتهای پیام 

۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 23778

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =