یک طبقه اضافی در بافت فرسوده درآمدی برای شهرداری ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به عدم دریافت عوارض در بافت فرسوده، اضافه شدن یک طبقه اضافی در این مناطق درآمد و سودی برای شهرداری ندارد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بافت فرسوده نسبت به گذشته با وجود ساخت و سازهای صورت گرفته افزایش یافته است، اظهار کرد: این بافت اکنون به چهار هزار هکتار رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امکان ساخت تا چهار طبقه در گذشته نیز وجود داشته است، تصریح کرد: با این وجود مشکلاتی در این زمینه وجود داشت و چون زمین ها ریزدانه هستند و امکان تامین نشدن پارکینگ وجود نداشت، شرایط برای ساخت یک طبقه اضافی فراهم نبود.

وی همچینن خاطرنشان کرد: یک طبقه اضافی باید در کمیسیون ماده پنج و شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب شود و اگر اعلام شده که غیرقانونی است، باید بررسی و سپس تصویب شود. این طرح هنوز ابلاغ نشده است.

چمران با بیان اینکه افراد با ساخت سه طبقه مشکل دارند و به دنبال ساخت چهار طبقه هستند، یادآور شد: مشکل اصلی در بازسازی و عدم بازسازی قطعات است و برخی به ساخت اقدام می‌کنند و ناچار به عقب‌نشینی هستند و به این ترتیب کوچه ها دندانه ای می شوند و امکان ورود به پارکینگ در برخی واحدها سلب می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر بتوان به صورت محله ای و مجموعه‌ای ساخت و ساز صورت بگیرد، مشکل تنگی کوچه‌ها، فضای سبز و پارکینگ نیز برطرف می شود اما زمانی که مردم به صورت مجزا و تک به تک اقدام به ساخت کنند، مشکل ساز خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در بافت فرسوده عوارض اخذ نمی‌شود، یادآور شد: این طرح درآمدی برای شهرداری ندارد، اما برای کسی که سه طبقه می‌سازد این اقدام عملی نیست و صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش شهر، چمران در صحن شورای شهر تهران گفت: بحث اصلی امامت و ولایت بوده و عید غدیر، نشان دهنده عمق نگاه پیامبر (ص) به مکتب اسلام است. این عید به عنوان یک جشن مهم در تاریخ ما مطرح شده و هنوز هم مهم و بزرگ است.

انتهای پیام/

۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 23811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =