اتمام عملیات عمرانی رفیوژ میانی خیابان باهنر در یک فصل کاری/ فعالیت‌ها باید با پیوست فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی انجام شود

شهردار منطقه یک گفت: عملیات عمرانی ساخت رفیوژ میانی خیابان باهنر حدفاصل میدان قدس تا میدان نیاوران در یک فصل کاری به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار شهر، حمیدرضا حاجوی در مراسم آغاز عملیات عمرانی ساخت رفیوژ میانی خیابان باهنر حدفاصل میدان قدس تا میدان نیاوران که با حضور مدیران شهری و اهالی منطقه برگزار شد، گفت: در منطقه یک انجام اقدامات و فعالیت های عمرانی به دلیل ملاحظات و ویژگی ها و پتانسیلی که وجود دارد باید با ظرافت بیشتری انجام شود. 
وی افزود: به همین دلیل هرگونه فعالیتی باید با پیوست فرهنگی و اجتماعی و سایر پیوست های محیط زیستی و ترافیکی انجام شود.
شهردار منطقه یک ادامه داد: بر اساس مطالعات و برنامه ریزی های انجام شده، ایجاد همبستگی و یکپارچگی در خیابان باهنر و اتصال آن به میدان تجریش و دو خیابان شریعتی و ولی عصر  جزو دغدغه های بنده به عنوان مدیر منطقه قرار گرفت و سعی کردیم در این دوره اتصال بصری این بخش ها را برقرار کنیم.
حاجوی با اشاره به اینکه در حوزه فنی و ترافیکی تفکیک مسیرها اهمیت زیادی دارد، بیان کرد: احترام به عابران پیاده به عنوان رکن اصلی در شهر، احترام گذاشتن به فضای تفکیکی شهر و اصلاح هندسی  که در حین انجام این پروژه انجام می شود، از جمله موضوعاتی است که در این طرح در نظر گرفته شده است.
وی درباره ابعاد این طرح شهری یادآور شد: طول پروژه رفیوژ فضای سبز خیابان باهنر ۱.۵ کیلومتر است و به جهت ظرافتی که این کار دارد در مسیر رفت و برگشت مجموعا ۳ کیلومتر طول طرح را در نظر گرفته‌ایم. 
وی با بیان اینکه در این پروژه مقتضیات شهرسازی نیز رعایت شده است، تاکید کرد:  در نظر داریم در کنار این طرح تمامی مشکلات ترافیکی و فنی که در سنوات گذشته در خیابان باهنر بوده است را در حین اجرای پروژه برطرف کنیم.
شهردار منطقه یک در ادامه گفت: اتصال فضای سبزی که از خیابان ولی عصر شروع شده به میدان تجریش رسیده و بعد این اتصال در نقاطی که انقطاع داشته تا خیابان نیاوران با اجرای این پروژه برقرار خواهد شد.
وی افزود: بودجه اجرای این طرح بالغ بر ۱۰ میلیارد است و انشالله در بهترین وضعیت این پروژه در یک فصل کاری تکمیل و به بهره برداری می رسد. 
حاجوی ادامه داد: پروژه در بخش زیباسازی، فضای سبز و عمرانی ظرافت های لازم را رعایت می کند، البته به جهت رعایت مسائل ترافیکی طول انجام این پروژه هرچند مقداری طولانی شده اما ما کیفیت کار را در منطقه شمیرانات در اولویت قرار می دهیم و سختی هایی که در حین انجام کار با آن مواجه هستیم را به جان می خریم تا در خلال این موضوع مشکلات ترافیکی برای شهروندان ایجاد نشود.
انتهای پیام/
۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 23832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =