حمایت زیرساختی و اقتصادی مدیریت شهری تهران از کشتی

علیرضا زاکانی با حضور در خانه کشتی ضمن بازدید از اردوی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی در جریان آخرین وضعیت کشتی‌گیران در رده‌های سنی مختلف قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران به همراه پرویز سروری نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران عصر امروز پنجشنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱  با حضور در خانه کشتی ضمن بازدید از اردو تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی در جریان آخرین وضعیت کشتی گیران در رده های سنی مختلف قرار گرفت.

در این دیدار علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در حضور شهردار تهران به بیان دغدغه ها و نیازهای تیم ملی کشتی برای رقابت های جهانی و المپیک پرداخت.

حمایت زیرساختی و اقتصادی مدیریت شهری تهران از کشتی

شهردار تهران در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ورزش و به ویژه کشتی در ردیف بودجه شهرداری قرار دارد، تاکید کرد: تلاش و همت مدیریت شهری بر این است که فضای زیرساختی را برای بهره‌مندی کشتی‌گیران فراهم کند.

زاکانی با بیان اینکه اساس کار، توجه به ورزش و خلق افتخار برای مردم تهران در این عرصه به ویژه در ورزش کشتی است، اظهار کرد: توجه به کشتی که در جنبه افتخاری قهرمانی و خصلت پهلوانی الگوسازی می‌کند در دستور کار مدیریت شهری بوده و همت و تلاش شورای شهر و شهرداری بر این است که ورزش را در پایتخت احیا کنند که کشتی یکی از رشته‌های سرآمد ما برای توسعه به شمار می‌رود.

شهردار تهران ضمن ابراز امیدواری از همت کشتی‌گیران و خلق افتخارات توسط آنها، پرچم ایران برای همیشه برافراشته نگه داشته شود و شهرداری نیز بتواند به رونق این رشته ورزشی کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه تحول بزرگی در کشتی اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: این انتهای کار نیست و امیدواریم با همت رییس فدراسیون کشتی و مدیریت شهری، فضا را به سمتی ببریم که شرایط مناسبی برای کشتی‌گیران جهت آمادگی در راستای کسب مدال‌های رنگانگ منطقه‌ای و جهانی فراهم کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه امید است فدراسیون کشتی الگویی برای سایر فدراسیون‌ها باشد، یادآور شد: دیگر مجموعه‌ها نیز باید با توجه به ورزشکاران و توسعه امکانات و شرایط، مسیر توسعه را به سمت تکامل ببرند.

وی در خصوص نحوه کمک شهرداری تهران به کشتی، گفت: ما در سال گذشته و سال جاری، ردیف خاص بودجه برای این رشته ورزشی در نظر گرفتیم و با مصوبه شورای اسلامی شهر برای ارائه خدمت به کشتی، در راستای تامین زیرساخت‌های مکانی و برداشتن باری از دوش ورزشکاران این رشته قدم برخواهیم داشت.

زاکانی با بیان اینکه تعدادی از این ورزشکاران نیز از افتخارآفرینان شهرداری به شمار می‌روند، تصریح کرد: امیدواریم این ارائه خدمات و افتخار آفرینی توسعه بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد فضای عمومی شهر توسط سازمان زیباسازی در سال گذشته برای انعکاس گوشه‌ای از افتخارات ورزشکاران، خاطرنشان کرد: این اقدام وظیفه ذاتی ماست چراکه ورزشکاری که تمام زندگی خود را وقف کرده و به حداقل‌ها بسنده می‌کند و نام و پرچم کشور را بر قله‌های جهان برافراشته نگه می‌دارد، شایسته هر اقدام مثبتی است.

زاکانی با بیان اینکه پس از مسابقات جهانی کشتی از ورزشکاران در سال گذشته از سوی مدیریت تجلیل به عمل آمد، تاکید کرد: ما هرکاری برای تجلیل از ورزشکاران انجام دهیم اندک است و امیدواریم در تجربه‌های بعدی، سطح انعکاس افتخارآفرینی ورزشکاران را افزایش دهیم.

وی با اشاره به وضعیت کشتی آزاد و فرنگی، یادآور شد: شرایط به ویژه در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان، چشم‌انداز بسیار درخشانی را برای ما ایجاد کرده و آینده کشتی درخشان‌تر  از وضعیت فعلی خواهد بود.

زاکانی ابراز امیدواری کرد که افتخارآفرینی ورزشکاران روزبه‌روز افزایش یافته و کام مردم شیرین شود.

شهردار تهران با بیان اینکه قرار بر این شد که کارگروه مشترکی بین مدیریت شهری و فدراسیون کشتی شکل بگیرد، تصریح کرد: مقرر شد در این کارگروه شرایط به گونه‌ای پیش برود که بتوانیم به سمتی برویم که ورزش عمومی و غیرحرفه‌ای شهر که وظیفه شهرداری است، گام برداریم.

وی ادامه داد: توجه به ۱۶ رشته ورزشی که یکی از آنها رشته کشتی است، در قالب یک رویداد و جشنواره ورزشی پیش بینی‌ شده تا بتوانیم در خدمت ورزشکاران باشیم و در مناطق، مدارس و خانه‌های کشتی تاسیس شوند تا با حضور قهرمانان در این فضاها، امکان پیوند رشته‌های ورزشی عمومی و سلامت‌محور به حلقه قهرمانی و حرفه‌ای فراهم شود و شاهد شکوفایی و توسعه ورزش کشتی در شهر باشیم.

انتهای پیام/

۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
کد خبر: 23967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =