خیابانی حیات بخش در جنوب غرب تهران

شهر: ادامه بخش جنوبی بلوار استاد معین از پادگان جی عبور می‌کند که با توافقات انجام شده شهرداری تهران و ارتش و وزارت دفاع این بلوار تبدیل به مسیری برای عبور خودروها، دوچرخه سواران و عابران پیاده خواهد شد.

مصطفی موسوی لاری، شهردار منطقه ۹ تهران در گفتگو با شهر، درباره توافق شهرداری تهران با ارتش و وزارت دفاع به منظور تغییر کاربری بخشی از پادگان جی به ادامه جنوبی بلوار استاد معین و دیگر طرح‌ها، توضیح داد: سازمان املاک شهرداری تهران از سال گذشته وارد مذاکره با وزارت دفاع و ارتش برای این تغییر کاربری شد. سرانجام این توافق در روزهای گذشته صورت گرفت. البته همچنان اختلافات جزئی با ارتش بر سر پرداخت هزینه‌های تملک به صورت نقد وجود دارد که این اختلافات نیز در روزهای آتی رفع خواهد شد.

او با بیان اینکه مساحت بخش تملک شده از پادگان جی حدود هفت هکتار است، افزود: بزرگراه یادگار امام زمانی که به خیابان نوری نیارکی می‌رسد از قالب بزرگراه خارج شده و از زیر پادگان جی عبور می‌کند و به اتوبان فتح متصل می‌شود. این پروژه بزرگترین و مهمترین پروژه ترافیکی سواره شهر تهران خواهد بود. ادامه جنوبی بلوار استاد معین بخش کوچکتری از پروژه اصلی است.

موسوی لاری ضمن اشاره به طراحی ادامه جنوبی بلوار استاد معین به صورت چهار باند، گفت: امروزه دیگر نیازی به چهار باند برای عبور خودروها نیست و قرار است که دو باند دیگر به دوچرخه، پیاده رو و برگزاری رویدادهای اجتماعی تعلق گیرد. این بلوار به یکی از خیابان‌های سرزنده و حیات بخش جنوب غرب تهران تبدیل خواهد شد.

او در ادامه افزود: در آینده بخش شرقی پادگان جی، فضایی که قرار است اتوبان یادگار امام از زیر آن عبور کند، تبدیل به یک بوستان خواهد شد. درختان پادگان جی درحال حاضر کامل باقی مانده‌اند و هیچ درختی در زمان فعالیت‌های عمرانی قطع نشده است.

به گفته شهردار منطقه ۹ تهران؛ استقرار امامزاده عبدالله در جنوب بلوار استاد معین سبب شده تا از نظر ساکنان، محله در یک بن بست ترافیکی، و کمبود سرانه‌های فضای سبز قرار گیرد. تکمیل این  پروژه به لحاظ ترافیکی و کیفی به بهبود زندگی ساکنان کمک خواهد کرد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 2399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =