خدمت، مشارکت و پیشرفت؛ کلیدواژه‌های کارکرد مدیریت شهری/ مرحله بعدی رسیدگی به موضوع تکدی‌گری است/ ضرورت تغییر نگاه به آسیب‌های اجتماعی

شهردار تهران بیان کرد: خدمت، مشارکت و پیشرفت سه کلمه‌ای بودند که بر اساس آن کارکردهای ما در شهر آغاز شد و یکی از این کارکردها تحت عنوان قرارگاه اجتماعی شکل گرفت و تلاش کردیم این مسأله را طوری دنبال کنیم که رویه‌های گذشته تکرار نشود.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین افتتاح ۶ مرکز گروه خاص و منع پذیرش آسیب دیدگان اجتماعی اظهار کرد: خشنودیم که در کنار هم هستیم برای اینکه یکی از گره های کور شهر را باز کنیم و شرایطی را رقم بزنیم که لبخند بر لبان کسانی که مورد توجه نیستند و در گوشه گوشه شهر در رنج هستند بنشانیم. 

وی افزود: "خدمت"، "مشارکت" و "پیشرفت" سه کلمه ای بودند که بر اساس آن کارکردهای ما در شهر آغاز شد و یکی از این کارکردها تحت عنوان قرارگاه اجتماعی در شهر شکل گرفت؛ افراد و نهادهای مختلف که ماموریت های متفاوتی داشتند اما در این ماموریت دور هم جمع شدند تا خدمت را از ضعیف ترین بخش جامعه و نوکری را در خصوص نیازمندترین بخش جامعه یعنی معتادان متجاهر شروع کنند. 

زاکانی ادامه داد: واقعیت تلخ این است که به هر دلیلی این افراد هستند و مهم تغییر نوع نگاه و نوکری و خدمت به آنها است و باید شرایط را فراهم کنیم که این افراد بر مدار درست خود قرار بگیرند، لذا گام اول در قرارگاه را معطوف به این افراد قرار دادیم و تلاش کردیم این مسأله را طوری دنبال کنیم که رویه های گذشته تکرار نشود و در فرایند چندبخشی ناظر به بازسازی شخصیتی و جسمی و مهارتهای لازم برای اشتغال در کنار توجه به خانواده های آنها و ایجاد پیوستگی بین خانواده و معتاد و نهایتا نقش آفرینی اجتماعی آنها، رویه ای را دنبال کنیم. 

شهردار تهران اضافه کرد: بعد از ۷ ماه از یک بحرانی عبور کردیم و امروز دوره تثبیت و بستن این پرونده در تهران است؛ در کنار آن از مدت ها قبل کارگروه های کودکان کار شکل گرفت تا بتوانیم به این طفلان معصومی که در حال استثمار شدن هستند کمک کنیم؛ گام‌بعدی انجام اقدامات لازم برای تکدی گران و بستن این پرونده است.  

وی با بیان اینکه امروز همه باید دست به دست هم، مسیر خدمت را دنبال کنیم، یادآور شد: کلمه بعدی مشارکت بود و تلاش کردیم که "من" ها را کنار بگذاریم و "ما" شویم؛ این کار انجام شده بسیار خوب بود که حداقل ۱۴ دستگاه در آن مشارکت داشتند. 

زاکانی عنوان کرد: در کنار مراکز یاورشهر، مراکزی چون  فشافویه، زیادیان و سروش در جای جای شهر ما وجود دارد و ضرورت دارد که این کارها تبدیل به یک فرهنگ شود، لذا با افتخار جمع ما در کنار هم حضور یافتند و این مسأله حکایت از شکل گیری یک اراده جمعی است و مشارکت همه نهادها زمینه این خدمت را فراهم کرده است. 

شهردار تهران بیان کرد: اینکه می گوییم خانواده و ناموس ما در کف خیابان است و باید مشکل آنها را حل کنیم، حاکی از یک نگاه متفاوت است؛ چرا که در گذشته می گفتند باید این افراد به حال خودشان باشند و آن را یک نوع زیست شهری می دانستند. 

وی گفت: کلمه سوم پیشرفت بود و پیشرفت مادی و معنوی شهر در گرو مشارکت و خدمت است و مردم باید در یک سطح عالی، احساس خدمتگزاری و نوکری کنند و شایسته این خدمت هستند. 

زاکانی با اشاره به دیدار رهبری معظم انقلاب با پوتین و سایر مقامات جهانی و موضع حکیمانه و دقیق و راهبری عالی ایشان که متوجه تغییرات مختلف در جهان است، افزود: این کشور شایسته آقایی و سروری و مردم ما شایسته نوکری و خدمت هستند و باید با مشارکت نخبگان در این مسیر قرار بگیریم. 

شهردار تهران خاطرنشان کرد: مردم و گروه های جهادی باید این کار را در دست بگیرند و تکمیل کنند و ما افتخار کنیم که شهر ما بی توجه به این معضلات نیست و گام به گام به سمتی برویم که به لطف الهی پرونده این موضوع و موضوعاتی از این دست که موانع پیشرفت جامعه هستند را ببندیم.

وی بیان کرد: قولی به افراد آسیب دیده ای که در این کمپ ها هستند، می دهیم و آن این است که همه تلاش ما خدمت به شما است و قولی از شما می خواهم که تلاش کنید متحول و سربلند و تبدیل به افتخار جامعه شوید. 

انتهای پیام/

۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 24011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =