یک‌هزار و سیصد میلیارد تومان حداقل هزینه برای احداث شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره)

آخرین وضعیت پروژه احداث شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) با حضور میدانی علیرضا زاکانی شهردار تهران بررسی شد.

به گزارش خبرنگار شهر آخرین وضعیت پروژه احداث شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره)، ظهر امروز -یکشنبه ۰۲ مرداد ماه ۱۴۰۱- با حضور میدانی علیرضا زاکانی شهردار تهران بررسی شد.

علیرضا زاکانی در حاشیه بازدید از پروژه احداث شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) گفت: ادامه ضلع غربی بزرگراه یادگار امام(ره) از جی تا میدان فتح و از میدان فتح تا بلوار بهار در منطقه ۹ واقع شده و یک پروژه بسیار بزرگ است. در حال حاضر هم معارضین ملکی بخش خصوصی دارد که تعیین تکلیف شده و با تامین منابع این مسیر باز می شود.

شهردار تهران ادامه داد: بخش عمده آن مرتبط با وزارت دفاع، ارتش جمهوری اسلامی و آموزش و پرورش است که تفاهمات آنچه مربوط به وزارت دفاع است، انجام شده و دیوارکشی ها صورت گرفته است. در حال حاضر تفاهم با ارتش و آموزش و پرورش مدنظر است که به زودی انجام خواهد شد؛ امیدواریم که برای ماه آینده کلنگ زنی آن شروع شود.

وی تصریح کرد: این پروژه از سال ۹۱ شروع شده بود اما به واسطه مشکلات متعددی که داشت، دچار وقفه شده بود و تا سال ۹۸ کلا تعطیل شده بود. اقداماتی که انجام شده بود را با خاک پر کرده بودند که به فضای سبز تبدیل کنند. اکنون مقدمات این کلان پروژه غرب تهران فراهم شده و بخشی از تملکات صورت گرفته و باقیمانده آن نیز ظرف یک ماه آینده انجام می شود تا این کار بزرگ را آغاز کنیم.

زاکانی خاطرنشان کرد: این پروژه با نرخ امروز یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و با تعدیل هایی که می خورد، بیش از این مبلغ خواهد بود.

وی تاکید کرد: ظرف دو سال و نیم آینده بناست اتفاقی در این محدوده رقم بخورد. به طوری که ما امسال که قطعه شهید بروجردی را تکمیل می کنیم، پس از آن، این قطعه را نیز ظرف یک سال و نیم تکمیل می نماییم تا در غرب تهران در حوزه ترافیک یک گشایش بزرگ صورت گیرد.

انتهای پیام/

۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 24062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =