مشکلات طرح تفصیلی کن و حضور اتباع مورد توجه مجلس است/دره فرحزاد قابلیت تبدیل به پارک طبیعی را دارد

نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور در منطقه ۵ ضمن برگزاری دو نشست با مدیران ارشد استانی و منطقه ای و همچنین بانوان نخبه، با شهروندان این منطقه نیز ملاقات مردمی داشت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، نشست هم اندیشی به منظور بررسی مشکلات منطقه ۵ با حضور زهره الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، شهردار منطقه ۵ و جمعی از مدیران ارشد استانی و منطقه‌ای برگزار شد.

در این نشست ابتدا احسان شریفی شهردار منطقه ۵ به بیان موقعیت استراتژیک این منطقه پرداخت و گفت: منطقه ۵ از نظر کارکردی شبیه یک استان است. با توجه به وسعت منطقه ۵ این منطقه یک منطقه مهم است و حتی کارکرد آن از برخی استان ها و کلانشهر ها بیشتر است. جمعیتی بالغ بر ۹۰۰ هزار نفر هم اکنون ساکن این منطقه هستند و این منطقه را به یک منطقه خاص تبدیل کرده اند. 

او به دو مشکل مهم این منطقه اشاره کرد و افزود: اخیرا یک نقطه جمعیتی ناپاک در دره فرحزاد بود که به عنوان یک معضل اجتماعی مورد نگرانی اهالی این منطقه بود که به همت شهردار تهران و شورای اسلامی شهر ، محله فرحزاد در حال پاکسازی کامل است و ظرفیت تبدیل شدن به یک اکو توریسیم یا پارک طبیعی را دارد.

شریفی به محله کن نیز پرداخت و گفت: موضوع طرح تفصیلی محله کن هم پیچیده است. بر اساس مصوبه غلط شورای عالی معماری و شهرسازی در سال ۹۸ ، اقدامات برای کن به یک کمیته ۱۳ نفره واگذار شده که شهردار منطقه هم جزو آن نیست و این عامل باعث بروز مشکلات عدیده ای برای ساکنین این محله شده است و در جلساتی که داشتیم تاکید کردیم موضوع محله کن قبل از اینکه تبدیل به یک معضل اجتماعی شود حل شود. مردم کن همچنین از حضور اتباع خارجی غیر مجاز در محله هم گلایه دارند که امیدواریم بررسی و تعیین تکلیف شود.

در ادامه زهره الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: امیدوارم خروجی این قبیل جلسات منجر به خدمات رسانی به مردم و رضایت شهروندان شود.

او افزود: ساماندهی دره فرحزاد با اهتمام دکتر زاکانی و رویکرد تحولی شان رقم خورد.گزارش ها و بازدیدها از تهران نوید بخش یک آینده خوب برای تهران است که مردم به تدریج شیرینی طعم خدمت را خواهند چشید. 

الهیان تصریح کرد: مشکلاتی مثل طرح تفصیلی و اتباع خارجی در محله کن مورد توجه مجلس نیز هست. اخیرا در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پیگیری بحث اتباع هستیم و پیشنهاد دادیم که از مسئولان ذیربط دعوت شده و در این خصوص ستاد ملی مهاجرت به ریاست شخص رئیس جمهور را تشکیل دهیم. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می توان با مشارکت مردم، خیرین، کارخانجات، با همراهی معتمدین محل و مردم منطقه به کمک مردم مشکلات را حل کرد و ما نیز در مجلس در این زمینه کمک های لازم را خواهیم کرد. در این زمینه می شود یک کمیته از نخبگان و معتمدین و افراد باتجربه که به منطقه آشنا هستند شکل گرفته و از حضور و مشارکت مردم استفاده شود.

در ادامه حضور الهیان در منطقه ۵ ، نشست هم اندیشی بانوان نخبه منطقه ۵ با حضور این نماینده، شهردار منطقه ۵ و جمعی از بانوان فعال فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی و علمی برگزار شد.

الهیان در این جلسه از نگاه ویژه نسبت به مشارکت بانوان در حل معضلات اجتماعی سخن گفت و افزود: بخشی از دغدغه های بانوان ملی است که آنها را در مجلس دنبال خواهیم کرد و بخشی نیز مربوط به منطقه است که تدبیر شهردار منطقه می تواند در حل آنها کمک کند.

الهیان پس از شنیدن نظرات بانوان نخبه منطقه گفت: ظرفیت های مردمی آنقدر بالا است که کافیست ما حمایت مختصری داشته باشیم تا در حل معضلات و بر اساس اقتضائات هر منطقه راه حلی ارائه شود که باید شاهد حمایت شهرداری هم باشیم.

او ادامه داد: اقدامات خوبی در رابطه با بانوان در شهرداری تهران در حال رخ دادن است مثل بوستان هایی که به بانوان و کودکان اختصاص داده شده است و برای هر طرح کلانی که به اجرا در می آید پیوست خانواده هم دیده می شود. 

پس از این نشست ، ملاقات مردمی الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ، شهردار منطقه۵ و جمعی از مدیران و معاونین مدیریت شهری با هدف بررسی و رسیدگی به مشکلات شهروندان منطقه امید و زندگی در مسجد نظام مافی شهر زیبا برگزار شد.

انتهای پیام 

۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 24159

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =