اجرای «تمرین رفتار مناسب در زمان زلزله» در ساختمان ستادی منطقه ۱۰

جانشین شهردار و دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۰ از اجرای «تمرین رفتار مناسب در زمان زلزله (shakeout)» در ساختمان ستادی منطقه و سرای محله جی با مشارکت کارکنان منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «سعید قلیچ‌خانی» جانشین شهردار و دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه در رابطه با اجرای «تمرین رفتار مناسب در زمان زلزله (shakeout)» گفت: کلانشهر تهران به دلیل شرایط خاص جغرافیایی، زیرساختی، اقتصادی و سیاسی و همچنین تمرکز جمعیتی و ساختمانی بالا در معرض وقوع حوادث و بلایای مختلف طبیعی و انسان قرار دارد.

وی ادامه داد: ارتقای سطح آگاهی و آمادگی شهروندان درخصوص اقدامات صحیح در لحظات اولیه وقوع حوادث به منظور حفظ جان خود، از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار بوده و این مهم، می‌تواند در صرف منابع و امکانات محدد در شرایط اضطراری کمک شایانی به سیستم مدیریت بحران کند.

جانشین شهردار و دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه تمرین رفتار مناسب در زمان زلزله (shakeout) را از جمله اقدامات گسترده در سطح جهانی برای مقابله با زلزله برشمرد و اظهار داشت: شهرداری تهران در نظر دارد تمرین رفتار مناسب در زمان زلزله را در ساختمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و ساختمان‌های مرکزی شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه و ۲۲ سرای محله منتخب شهر تهران در تاریخ ۳۰ مرداد ماه برگزار کند که در این راستا، این تمرین در ساختمان ستادی منطقه ۱۰ و سرای محله جی برگزار می‌شود.

قلیچ‌خانی درباره آموزش‌های لازم برای اجرای این تمرین تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است مربیان مدیریت بحران در یک روز، کارکنان شاغل در طبقات فرد و در روز دیگر، کارکنان شاغل در طبقات زوج را آموزش دهند. همچنین این آموزش به افراد حاضر در سرای محله جی و همچنین دفتر شهردار داده خواهد شد.

وی افزود: ارتقای سطح آمادگی و توان پاسخگویی عمومی در برابر زلزله از طریق آگاهی‌بخشی و ارائه آموزش‌های لازم در مورد نحوه انجام پناه‌گیری صحیح (نشستن، پوشش سر و گردن و ثابت ماندن در محل و تخلیه امن اضطراری ساختمان) و تجمع در محل ایمن هدف اصلی این تمرین است.

اجرای «تمرین رفتار مناسب در زمان زلزله» در ساختمان ستادی منطقه ۱۰

اجرای «تمرین رفتار مناسب در زمان زلزله» در ساختمان ستادی منطقه ۱۰

اجرای «تمرین رفتار مناسب در زمان زلزله» در ساختمان ستادی منطقه ۱۰

۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 24164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =