اعتبار ۴۰۰۰ هزار میلیاردی برای چرخاندن چرخ تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته به دستگاه‌ها برای پیشبرد امر تولید، گفت: پیش بینی ما این است که ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این هدف به دستگاه‌ها اختصاص یابد.

به گزارش شهر، محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، در حاشیه نمایشگاه هم افزایی مدیریت، درباره تسهیلات درنظر گرفته شده برای تولید اظهارکرد: یکی از اقدامات خوبی که در دولت سیزدهم انجام شده و دستورالعمل آن هم بزودی ابلاغ می شود بند الف تبصره ۱۸ است. وام‌ها و تسهیلاتی که در صنعت و خدمات و گردشگری به بخش تولید داده می‌شود متاثر از همین طرح است. 

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که با توجه به منابع موجود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای پیش‌برد امر تولید به دستگاه‌ها تعلق گیرد. 


کوشش تبار افزود: تلاش ما این است که سطح اختیارات استان‌ها بالاتر برود و تصمیم‌گیری‌ها بر اساس تصمیم‌گیری‌های استانی انجام شود. همچنین نظارت بیشتر و دقیقتری بر واگذاری این تسهیلات صورت خواهد گرفت. این اقدامات سبب می‌شود تا امکان بهره‌مندی افراد از شرایط این تسهیلات بالاتر برود. 

شرایط تولید در کشور بهتر می شود

رتبه بندی دستگاه‌ها و طرح‌های آن‌ها برای دریافت تسهیلات


وی درباره اولویت بندی اعطای این تسهیلات گفت: دستگاه‌ها و طرح‌های آن‌ها برای اعطای این تسهیلات رتبه‌بندی خواهند شد. برای مثال در حوزه گردشگری اولویت با پروژه‌هایی است که بیشتر از ۵۰ درصد پیشرفت داشته باشند. انتظار می‌رود با منابع موجود طبق بند ب تبصره ۱۶ و بند الف تبصره ۱۸ شرایط برای تولید نسبت به قبل بهتر شود.  

پیش بینی۵۰۰۰ میلیارد اعتبار در بودجه برای شرکت‌های دانش بنیان


کوشش تبار درباره تسهیلات درنظر گرفته شده برای شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اظهار کرد: پنج هزار میلیارد اعتبار در بودجه برای شرکت‌های دانش بنیان پیش بینی شده است. این فرصتی است تا استانداران در ۳۱ استان و معاونان اقتصادیشان به طور ویژه روی این تسهیلات کار کنند و در ایستگاه نهایی کیفیت تولید را افزایش دهند. 


وی درباره خسارات ناشی از پاندمی کرونا در دوسال و نیم گذشته نیز گفت: آمار دقیقی از ضرر و خسارات کرونا نیست اما طی سنوات قبل توجه ویژه ای به بنگاه‌های اقتصادی شده و ادامه دارد. تلاش ما بر این است که در همه استان‌ها توجه ویژه ای به بنگاه‌های تولیدی شود. 
 
کوشش تبار با تحسین اقدامات صورت گرفته در نمایشگاه هم‌افزایی مدیریت ادامه داد: بزرگترین نقطه عطف این نمایشگاه امیدبخش بودن آن است. اینکه میانگین سنی بازدیدکنندگان ۲۰ تا ۲۵ سال است و اغلب افراد جویای نام و جویای فرصت هستند، امیدبخش است. در این نمایشگاه فعالان حوزه کسب‌وکاری حضور دارند که به‌تازگی مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده اند و برای فعالیت خود بخش خصوصی را برگزیده اند. 


وی افزود: اگر ما امروز می‌توانیم در ونزوئلا به سمت کشت فراسرزمینی برویم قطعا بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان در آن موثر بودند و سبب شدند تا زاویه دید ما تغییر کند. باید باورپذیری ما بیشتر شود و تنها به دنبال کاریابی و استخدام صرف نباشیم. باید نه تنها در سطح ملی بلکه در ابعاد بین المللی وارد رقابت شویم. 


وی درباره ادامه روند برگزاری این نمایشگاه‌ در سال‌های بعد اضافه کرد: قطعا نقاط ضعفی وجود دارد که باید برای سال بعد آسیب‌شناسی شود و قبل از برگزاری هر دوره ماحصل سال گذشته آن به نمایش گذاشته شود. مردم باید بدانند که این نمایشگاه منجر به برگزاری  چند دوره آموزشی، بسته شدن چند قرارداد و فعال شدن چند مجموعه به وسیله‌ شتاب‌دهنده‌ها شده است. با اجرای این موارد می‌توان امید داشت که در همین دولت سیزدهم در سال‌های آینده افرادی در سطح بین المللی در این نمایشگاه حضور خواهند یافت. 

پایه و اساس اشتغال، نوآوری است

 بخش خصوصی و دانش‌بنیان که نوآورند


کوشش‌تبار تصریح کرد: پایه و اساس اشتغال، نوآوری است. بخش خصوصی و دانش‌بنیان که نوآورند،  بهره‌وری ایجاد می‌کنند. ما وقتی می خواهیم به رشد هشت درصدی برسیم باید بدانیم که یک سوم آن منوط به بهره‌وری است. 


وی اظهار کرد: همواره بخش خصوصی در زمینه بهره‌وری موفق‌تر از دولت است. در این بخش مبادله افکار و آرا و ایجاد انگیزه وجود دارد. مهمترین اتفاقی که اینجا می‌افتد، نوآوری است. بسیاری از فعالان و دارندگان بنگاه‌های بزرگ می‌آیند و ایده پردازی‌ها و خلاقیت‌ها را در این نمایشگاه می‌بینند. 

منبع ایسنا/
انتهای پیام

۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 24212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =