تغییر نگاه نسبت به بافت فرسوده به‌منظور ارتقای کیفیت زیست شهروندان

شهردار منطقه ۱۵ در جلسه بررسی وضعیت بافت فرسوده و محدوده های ناکارآمد شهری منطقه، بر تغییر نگاه به بافت فرسوده در جهت ارتقای کیفیت سکونت شهروندان تاکید کرد.


به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، در جلسه  بررسی وضعیت بافت فرسوده منطقه ۱۵ که با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و شهردار منطقه برگزار شد چالش ها و مشکلات پیش رو در بافت فرسوده و محدوده های ناکارآمد شهری منطقه شامل محلات اتابک،  مینابی،  طیب،  ولیعصر،  شوش،  مظاهری،  خاوران و مسعودیه مورد تبادل نظر قرار گرفت.
برپایه این گزارش،  شهردار منطقه در این جلسه  نگاه به بافت فرسوده را نگاهی نو، با انگیزه و در جهت ارتقای کیفیت سکونت شهروندان دانست و ضمن قدرانی از زحمات و تلاش های گذشته تمامی عوامل تاثیر گذار در این مجموعه، موضوع تغییر رویکرد جهت ارائه خدمات شایسته به شهروندان را عنوان کرد.
این گزارش حاکی است؛ تملک املاک معارض واقع در طرح های شهری «موضوع ماده ۹ » شامل گذرهای واسعی، صادقی، عاشقیها و ...، تعیین تکلیف املاک رهاشده در محلات اتابک و مینابی و طیب که امنیت اجتماعی ساکنان را به مخاطره انداخته، تعیین تکلیف گودهای رها شده پروژه های نیمه تمام ۳D، ۴D، مجتمع یاس و پاسارگاد که علاوه بر کاهش امنیت اجتماعی محله، امنیت کالبدی املاک مجاور را نیز تحت الشعاع قرار داده، اخذ تاییدیه ایمنی تاور کرین های واقع در گودهای رها شده بند ۳،  تسریع در تهیه طرح اجرائی توسط مشاور طرح «دفتر توسعه محلی طیب» بمنظور سرعت بخشیدن به روند نوسازی املاک، تعریف پروژه محرک توسعه در محدوده کوه گچی محله شوش، تعریف پروژه کتابخانه در طرح  بهسازی خیابان خوب بخت، بازنگری طرح تفصیلی و تهیه طرح جهت ارتقا کیفیت محیطی و سکونت در محور خاوران، تهیه طرح جهت اراضی مسعودیه و... از جمله موارد بررسی شده در این جلسه بود.
این گزارش حاکیست؛ همچنین در راستای نیل به اهداف تعریف شده در سال ۱۴۰۱ جلسات بررسی پیشرفت پروژه ها به صورت ماهانه برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است، نشست با حضور مهدی هدایت مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران به همراه معاونین و مدیران سازمان و دفاتر توسعه محلی، صباغ شهردار منطقه و معاون شهرسازی و معماری، رییس اداره املاک و مسئول بافت فرسوده منطقه برگزار شد.

انتهای پیام

۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 24245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =