سخنرانی زاکانی در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی ایران

شهردار تهران در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با محوریت «دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان، همگرا، صادرات فرهنگی» سخنرانی کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران ظهر امروز -چهارشنبه ۰۵ مرداد ماه ۱۴۰۱- با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با محوریت «دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان، همگرا، صادرات فرهنگی» سخنرانی کرد.

 شهردار پایتخت در این مراسم در سر فصل های آخرین وضعیت شهر در حوزه روح (نرم افزار شهری) و کالبد، برجسته سازی محله ها و ایجاد رقابت سالم، نیاز به خلق افتخار در پایتخت کشور، هویت‌سازی و الگوسازی برای کلانشهر تهران، هوشمند سازی، توجه به تهران خانواده جهت مسئولیت پذیری، خلق سرمایه از طریق مشارکت مردم و مولد سازی توضیحاتی ارایه کرد.

زاکانی در ادامه آخرین وضعیت حمل و نقل پایتخت و توجه به نوسازی شهری از طریق ایستگاه های مترو، سازوکار خروج مدیریت شهری از تنش مالی با تجمیع حساب ها، تکمیل و ساخت بزرگراه های شهید شوشتری و شهید بروجردی را برای کاهش حجم ترافیک شهری تشریح کرد.

در ادامه شهردار تهران به بیان ویژگی ها و ظرفیت های شهرداری کلانشهر تهران و توجه به برون گرایی از طریق قرارداد های خواهر خواندگی پرداخت و این اقدام را گامی مهم در یاد گیری و استفاده از تجربیات و به اشتراک گذاشتن همان تجربیات خواند.

امضای تفاهم نامه های همکاری با دیگر دستگاه ها و نهاد های انقلابی  برای رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذار از دیگر موضوعاتی بود که شهردار تهران پیرامون آن توضیحاتی داد و این اقدام را بستر ایجاد فرصت های بی نظیر برای شهر تهران خواند.

به گزارش خبرنگار شهر، پس از سخنان شهردار تهران تعدادی از رایزنان فرهنگی به بیان نظرات و تجربیات خود از مدیریت شهرهای جهان پرداختند و پس از آن زاکانی از  نمایشگاه شبکه  پشتیبان محصولات خدمات فرهنگی خارج از کشور بازدید کرد.

انتهای پیام/

۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 24246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =