برگزاری مانور بزرگ و همزمان تیم‌های شبکه ناظرین در ۱۲۴ ناحیه شهرداری

‌دبیر شبکه ناظرین مردمی شهرداری تهران از حضور همزمان ۲۵ تیم شبکه ناظرین در ۱۲۴ ناحیه شهرداری به منظور ارزیابی عملکرد نواحی در حین انجام ماموریت‌ها خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران؛ حسین امانلو گفت: یکی از بحث‌های مطرح در شبکه ناظرین مردمی این بود که ما بتوانیم حضور مردم را در نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها در سطح مناطق، نواحی و سازمان‌ها داشته باشیم که از مظاهر تجلی این حضور مردمی، نظارت بر عملکرد حوزه‌های مختلف شهرداری در حین انجام ماموریت ها است.

وی افزود: بر این اساس و با توجه به رویکرد سازمان بازرسی مقرر شد تا مانورهای دوره‌ای به صورت هفتگی یا ماهانه را در دستور کار قرار دهیم و در تمام مراکز مدیریتی و اجرایی شهرداری مثل نواحی، بوستان‌ها و پارک‌ها، اماکن ورزشی، مراکز پسماند، مترو، ترمینال‌ها و هر جایی که شهرداری به مردم خدمت ارائه می کند و مظهر و تجلی‌گاه مدیریت شهری است حضور پیدا کرده و نظارت و هدایت‌های لازم را داشته باشیم.

امانلو اعلام کرد: درهمین راستا، ۲۵ تیم دو تا سه نفره که ترکیبی از ناظرین رسمی و غیر رسمی است سازماندهی شده و تیم‌های ارزیابی از ساعت ۹ صبح امروز تا ساعت ۱۴ به طور همزمان، در ۱۲۴ ناحیه مستقر شده‌اند و گزارشی از مشاهدات خود را تا پایان وقت امروز ارائه خواهند داد.

دبیر شبکه ناظرین مردمی شهرداری تهران با اشاره به اینکه رویکرد بازدیدهای امروز شکلی، ساختاری و مدیریتی است و به بحث‌ها و موضوعات تخصصی ورود پیدا نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: این مانور با دو هدف دنبال می‌شود؛ اول تکریم زحمات همکاران در سطح نواحی و هدف دوم هم شناسایی معضلات و موانع احتمالی موجود و رفع و اصلاح آنها است.

وی با تاکید بر اینکه بازرسی همیشه به عنوان یک عامل مچ گیرنده و کنترل کننده نیست بلکه ماموریت اصلی بازرسی پیشگیری و ریل گذاری برای انجام بهینه امورات است، تصریح کرد: مانور بازدید از نواحی نیز در راستای انجام امور پیشگیرانه و بازدارندگی برخی از معضلات احتمالی در نواحی است.

امانلو با بیان اینکه نظارت‌های دوره‌ای میانگینی از کارکردها و عملکرد مدیریتی رده‌های شهرداری را نشان می‌دهد و می‌توانیم تصمیم گیری کنیم که کدام ناحیه فعال بوده یا اشکالات کار کجا بوده است، اظهار کرد: این نظارت‌ها به صورت نامحسوس و در شیفت‌های شبانه‌روزی و مراکز مختلف ادامه خواهد داشت و در پایان بازدیدها نیز بر اساس چک لیست‌های موجود، محاسن، معایب و نقاط ضعف و قوت شناسایی و به دبیرخانه شبکه ناظرین تحویل داده می‌شود.

دبیر شبکه ناظرین مردمی شهرداری تهران این نکته را نیز مورد توجه قرار داد که در صورت مشاهده موردی خاص مثل بی‌تدبیری، سوء مدیریت، معضلی در برخورد با ارباب رجوع یا مواردی از این قبیل، تذکرات لازم از سوی تیم ناظر داده خواهد شد.

انتهای پیام 

۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 24247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =