نجات جان یک زن گرفتار شده در حادثه سیلاب ارتفاعات امامزاده داوود/ ملکی: شهروندان از حضور در ارتفاعات و حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند

سخنگوی سازمان آتش نشانی از نجات یک زن جوان گرفتار شده در حادثه سیلاب در ارتفاعات امامزاده داوود توسط نیروهای آتش نشانی در دقایقی قبل خبر داد.

جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: ساعت۱.۳۰دقیقه بامداد امروز رگبار شدیدی که در تهران و در مناطق غربی و شمال غربی روی داد، منجر به جاری شدن سیل و در بخشی از محله ها همراه با گل و لای شد که آتش نشانان سریع به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در غرب تهران در بزرگراه شهید خرازی جاده سایت اعلام شد که چند دستگاه خودرو سواری که به دلیل جاری شدن سیلاب از ارتفاعات در داخل گل و لای گرفتار شده بودند که توسط آتش نشانان از محل حادثه بیرون کشیده شدند.

ملکی با اشاره به اینکه یک زن جوان گرفتار شده در حادثه سیلاب در ارتفاعات امامزاده داوود توسط نیروهای آتش نشانی نجات یافت، یادآور شد: همچنین آتش نشانان به وسیله خودروهای شاسی بلند مردمی را که در این محدوده در گل و لای گیر افتاده بودند را نجات دادند.

ملکی تاکید کرد: خوشبختانه ۴ تا ۵دستگاه خودرو از گل و لای خارج شده و مصدومیت نداشتیم اما در قسمت های بالاتر در محدوده امامزاده داوود و محله های اطراف، وقوع سیل با شدت بیشتری بود و آتش نشانان در۵ گروه نجات و عملیاتی به عنوان اولین گروه عملیاتی به محل حادثه رساندند.

به گفته وی؛ به رغم اینکه این محدوده خارج از محل استحفاظی آتش نشانی است، اما نیروها به محل حادثه اعزام شدند و در همان دقایق اولیه آتش نشانان چند نفری را نجات دادند.

ملکی از حضور مدیرعامل سازمان آتش نشانی در محل وقوع سیل خبر داد و گفت: این حادثه در بخش‌های بالایی جاده امامزاده داوود (ع)، روستاهای اطراف و محوطه داخلی امامزاده رخ داده و پنج گروه نجات آتش‌نشانی تهران در حال حاضر در محل حضور دارند و در حال عملیات جستجو و نجات هستند. طبق گزارش‌های اولیه جاری شدن سیلاب سبب ورود مقادیری گل و لای به برخی از اماکن از جمله محوطه امامزاده داوود (ع) شده است.

مردم از حضور در ارتفاعات و مناطق کوهستانی خودداری کنند

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران همچنین هشدار داد که شهروندان از مراجعه به ارتفاعات تهران و جاده‌های کوهستانی و حضور در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان همچنین از قرار گرفتن در کنار درختان کهنسال٫ ساختمان‌های درحال ساخت تیرها و دکل‌های برق خودداری کنید.

انتهای پیام/

۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 24286

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =