جلسه‌ شورای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تهران با حضور زاکانی

جلسه شورای عالی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تهران با محوریت ایام محرم و صفر و مراسم اربعین با حضور شهردار تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، جلسه شورای عالی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تهران با محوریت محرم و صفر و مراسم اربعین حسینی(ع) به ریاست علیرضا زاکانی شهردار تهران و با حضور نمایندگان سازمان ها و  معاونت های مسئول ظهر امروز پنجشنبه ۰۶ مرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در سخنانی با اشاره به اینکه اربعین یک علامت، نشانه، راه و طریق است که انشالله با ظهور امام زمان (عج) نسبتی برقرار کرده است، گفت: بر اساس همین اصل مراسم اربعین نوعی آمادگی و در صحنه بودن جهت ایجاد اعتماد و وحدت در جبهه حق است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه خدمت برای برگزاری مراسم اربعین دارای قیمتی بی حد و اندازه است و گام برداشتن در این مسیر توفیقی است که شامل حال مدیریت شهری تهران شده است، افزود: زمانی که نگاهمان به شکل  یک مانور و مقدمه ای برای حضوری گسترده و در صحنه بودن است آنگاه جا دارد با تمام وجود در این عرصه حاضر شویم.

زاکانی ادامه داد: امروز که در آستانه محرم هستیم دور هم جمع شدیم تا در زمان باقیمانده تا اربعین خود را آماده کنیم و علت این است که جنس اتفاقاتی که باید برای برگزاری مراسم اربعین رقم بخورد یکپارچه نیست و دارای تنوع است.

وی بیان کرد: یکی از اقدام ها که نیاز به برنامه ریزی دارد استقبال از هموطنان خود در مرزها برای راهپیمایی اربعین است  تا بهترین خدمت را به آنها ارائه کنیم و پس از آن موضوعات داخل کشور عراق مورد توجه است.

شهردار تهران با بیان اینکه آنچه باید حاصل شود برادری ملت هایی است که در این مسیر گام برمی‌دارند، تصریح کرد: در ادامه آنچه که باید ظهور و بروز پیدا کند توفیق خدمتگزاری و توسعه فرهنگ خدمتگژاری است.

زاکانی ادامه داد: نوع مواجهه ملت عراق با زوار امام حسین (ع) متفاوت است و باید بیان کنم در این مسیر از تمام وجود خود مایه می گذارند و خرج می کنند تا بهترین خدمت را به زوار ارایه کنند.

وی با اشاره به امکانات مدیریت شهری تهران بیان کرد: لطفی که خداوند به ما کرده این است که امکانات و شرایط ما نسبت به دیگران که می خواهند در مراسم اربعین خدمت کنند بیشتر است و در این مسیر اگر خدای نکرده کم بگذاریم به طور حتم خود را گرفتار کرده ایم.

شهردار تهران تصریح کرد: درخواست من این است برنامه ریزی و تقسیم مسئولیت دقیق انجام شود تا امورات به روزهای پایانی موکول نشود.

زاکانی با درخواست از مدیران و مسئولان شهری در حوزه برگزاری مراسم اربعین حسینی تاکید کرد: تسری فرهنگ موکب داری و درس آموزی از این فرهنگ ممتاز می تواند بستری برای یادگیری باشد و انتظار از شهرداری تهران بسیار بالاست.

در این جلسه برنامه شهرداری تهران در حوزه های مختلف از جمله امورات خدمات شهری، اسکان، بهداشت و درمان و حمل و نقل عمومی برای برگزاری هرچه بهتر ایام سوگواری محرم و صفر  بررسی و هدف گذاری شد.

به گزارش خبرنگار شهر، تولید محتوای زندگی حسینی، عکسواره زندگی حسینی، پویش رسانه ای زندگی حسینی، مشارکت با هیات و مساجد، برپایی خیمه های زندگی حسینی، زیر اسمان روضه (ویژه بانوان)، احیای سنت اذن عزا، تعویض اَبَر پرچم های مناطق، روضه های خانگی زندگی حسینی، ویژه برنامه شهادت امام حسن مجتبی(ع)، ویژه برنامه شهادت امام رضا (ع) از جمله محور های برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ماه محرم و صفر است.

انتهای پیام/

۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
کد خبر: 24311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =