خسارات سیل تهران از هر طریق ممکن جبران شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران با اشاره به وقوع سیل در برخی مناطق تهران از شامگاه گذشته تاکید کرد که اقدامات پیشگیرانه از وقوع اینگونه حوادث باید انجام شود.

به گزارش شهر،‌  احمد صادقی - رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران در پیامی خطاب به اهالی این شهرستان گفت: در آستانه ماه محرم و ایام عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش، حادثه ناگوار جاری شدن سیل در روستای امام زاده داود (ع) و صحن مطهر آن حضرت و فوت تعدادی از هم‌وطنان عزیزمان، موجب تأسف و تأثر عمیق شد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است؛ مدیران و مسئولان  استان تهران با کمال جدیت، در حال خدمت رسانی به مردم آسیب دیده هستند و شهرداری تهران، نیروهای امدادی، نظامی، انتظامی و کادر درمانی نیز لحظه‌ای از رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان این حادثه غفلت نکرده و نخواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران همچنین درخواست کرد: از استاندار محترم، دست اندرکاران و مسئولان امر بخصوص در بخش‌های امدادی و درمانی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان انتظار است که ضمن رسیدگی به وضعیت جان باختگان، مصدومین و خانواده‌های محترم شان و کلیه خسارت دیدگان تمامی اقداماتی که باعث پیشگیری از وقوع چنین حوادثی می‌شود را در دستور کار قرار داده و خسارات بوجود آمده از هر طریق ممکن جبران کنند.

در ادامه این پیام آمده است: بخش‌های شهرستان تهران بخاطر واقع شدن در حریم پایتخت همواره سایه سنگین محدودیت های حریم پایتخت را بالای سر خود دارد و از بسیاری از امکانات و توسعه متوازن محروم مانده که از آن جمله ضعف مفرط در شبکه های آب شرب و کشاورزی است که متاسفانه در حادثه اخیر بخش زیادی از امکانات موجود هم تخریب و از بین رفته است. در این راستا از شورای شهر و شهرداری تهران انتظار می‌رود در این شرایط سخت در کنار روستاییان شریف بخش کن حاضر و در جبران خسارات وارده مشارکت کنند.

وی ابراز کرد: از فرماندار محترم تهران درخواست دارم تا در اسرع وقت با برگزاری جلسه فوق العاده با حضور مسئولین محلی و بررسی ابعاد مختلف حادثه نسبت به فراهم نمودن زمینه های قانونی برای کمک رسانی به آسیب دیدگان از طریق سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین مشارکت های شهرداری اقدام کند.

بنا براعلام روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان تهران، وی افزود: اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه تأسف‌بار به خانواده‌های داغدار این عزیزان و هم‌دردی با ایشان، برای درگذشتگان رحمت و غفران الهی و برای جمیع بازماندگان صبر و شکیبایی از خداوند متعال مسئلت می‌کنیم.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 24338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =