از هشداردهی به موقع تا واکنش سریع در سیلاب

در پی بروز سیل در جاده امام زاده داوود (ع)، شهردار منطقه ۵ از ایجاد سوله‌هایی با ظرفیت دو هزار نفر جهت  خدمت‌رسانی به بومیان منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، در پی بروز طوفان و بارش های شدید، جاده امام زاده داوود نیمه شب چهارشنبه، دچار سیلاب شد. در همین راستا، احسان شریفی شهردار منطقه ۵ اظهار داشت: سوله‌هایی با ظرفیت دو هزار نفر یکی در بلوار کوهسار و دیگری در بلوار آیت الله کاشانی، آماده خدمت‌رسانی به ساکنان روستای امامزاده داوود، بومی‌ها و شهروندان منطقه ۵ را دارد اما تا امروز هیچ یک از ساکنان روستا به دلیل مراجعه به خانه اقوام یا سرپناه‌های دیگری که داشتند از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند نشده‌اند.
او افزود: همچنین از روز پنج شنبه به دلیل تخلیه اضطراری ساکنان روستا، ۱۴ دستگاه ون و ۳۰ مینی‌بوس مشغول انتقال مردم این روستاها به تهران شدند. مسیرهای تقسیم‌بندی شده به این گونه بود که ون‌ها از میدان امامزاده داوود تا بلوار کوهسار و از میدان کوهسار تا مبادی تهران در حال جا به جایی شهروندان بودند. 
شهردار منطقه ۵ با اشاره به حضور ۵۱۰ کارگر خدمات شهری منطقه ۵ در محدوده آسیب دیده، اذعان داشت:  از ساعات اولیه روز جمعه، این نیروها به تخلیه گل و لای از مغازه‌ها و خانه‌ها مشغول بودند و سپس نیروهای تازه نفس دیگر ، حجم زیاد گل و لای را به سمت مسیر رودخانه اصلی هدایت کردند و در نهایت تیم دیگری از ساعت ۱۳ تا ۱۹ روز گذشته(جمعه)، پیش از طوفان مجدد مشغول لایروبی بستر رودخانه شده‌اند.

 بوستان های کوهسار و جوانمردان تهران تعطیل شد


از سوی دیگر، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، از تعطیلی بوستان های جنگلی کوهسار و جوانمردان خبر داد. محمد باقر فرهند مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ در این راستا، اظهار داشت: طبق پیش بینی هواشناسی و احتمال بارندگی و جاری شدن سیل طی روزها و ساعات آینده، بوستان های جنگلی جوانمردان و کوهسار تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.
او با اشاره به حادثه سیل در منطقه امامزاده داود (ع) نیز گفت: عملیات جستجو و لایروبی محل حادثه همچنان ادامه دارد.
مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر مهیا بودن شرایط برای وقوع بارش های رگباری بطور لحظه ای شدید و احتمال سیل، اذعان داشت:  رود دره، کانال  و مسیل هایی از جمله رود دره فرحزاد، کانال شهید باکری،کانال میان رود، رود کن و دره زر نو  واقع در منطقه ۵، از حدود ۱۰ روز گذشته، لایروبی آن آغاز شده است. همچنین از نواحی نیز خواستیم نهرهای کوچک مقیاس هم بازدید شود و در صورت لزوم با تجهیزات مکانیزه و ماشین آلات سنگین لایروبی و نهر شویی صورت بگیرد تا شهروندان عزیز دچار مشکل نشوند.
فرهند نسبت به وقوع سیلاب به شهروندن هشدار داد و از مردم خواست از استقرار در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و نیز تردد از بستر دره ها جدا خودداری و از هرگونه استقرار جلوگیری شود همچنین از سفر به ارتفاعات  اجتناب شود و با توجه به خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا بویژه در نواحی غربی، مرکزی و نیمه جنوبی استان بدلیل وزش باد شدید و خیلی شدید از ترددهای غیر ضروری خودداری شود.

انتهای پیام 

۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 24394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =