توسعه درون‌زا، مهم‌ترین امر برای رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار است

عضو شورای شهر تهران گفت: توسعه درون‌زا، مهم‌ترین امر برای رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، نشست بانوان نخبه منطقه ۱۲ با حضور فاطمه قاسم‌پور، عضو فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و زهرا شمس‌احسان، عضو کمیسیون اجتماعی-فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران به همراه امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۲، معاونان و مدیران شهری این منطقه و برخی بانوان نخبه منطقه ۱۲ در سالن جلسات شهرداری این منطقه برگزار شد.

در این نشست یزدی، طی ارائه گزارش اقدامات منطقه در حوزه بانوان به‌ویژه بانوان سرپرست خانوار از شناسایی و ثبت مشخصات ۱۱۰۰ تن از این مخاطبان در بانک اطلاعاتی منطقه خبر داد و گفت: یکپارچه‌سازی فهرست نیازمندان و بانوان سرپرست خانوار به منظور دستیابی به بانک اطلاعاتی جامع و رتبه‌بندی نیازهای آنها از جمله اقداماتی بوده که انجام گرفته و با این اقدام، امکان ارائه خدمت به افراد واقعی با هدف هم‌افزایی ادارات متولی فراهم شد.

وی با تأکید به کمک به حل مشکل معیشتی بانوان سرپرست خانوار، ضمن یادآوری این مطلب که بیشترین مراکز کارآفرینی شهرداری تهران در منطقه ۱۲ وجود دارد، افزود: هم‌اکنون شناسایی و بازسازی دو مرکز اشتغال و مهارت‌آموزی کوثر دیگر نیز در دستور کار این منطقه قرار دارد که به‌زودی به مراکز کوثر منطقه ما اضافه خواهند شد.

شهردار قلب طهران، این اقدامات را فعالیت‌هایی خارج از دستورالعمل‌های رایج و درون‌منطقه‌ای توصیف کرد و ادامه داد: از اقدامات صورت‌گرفته در حوزه بانوان شهروند نیز می‌توان به راه‌اندازی پاتوق‌های فرهنگی بانوان در بوستان‌ها، آماده‌سازی و رفع نواقص عمرانی مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو، برپایی ایستگاه‌های ورزشی و تندرستی و اجرای مسابقات ورزشی متنوع در سطح منطقه و... اشاره کرد.

در ادامه قاسم‌پور با اشاره به ضرورت تحقق الگوی حکمرانی مردم‌پایه که مورد توجه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که نقش اساسی و اصیل را در همه امور مردم ایفا کنند و نهادهای حکمرانی و حاکمیتی، تسهیلگر نقش مردمی باشند.

وی ورود شهرداری به مسائل اجتماعی را امری تفضلی و نه تکلیفی توصیف کرد و گفت: هنوز در حوزه زنان سرپرست خانوار به چرخه‌ای توانمندساز دست نیافته‌ایم. باید به جای ورود مستقیم شهرداری به مسائل با گفت‌وگو و مشارکت، الگویی برای افزایش مداخله‌گری این زنان در رسیدگی به امورشان طراحی کنیم.

شمس‌احسان نیز با بیان این مطلب که اقدامات اجتماعی، متناظر همه معاونت‌های شهرداری است و فقط منحصر به معاونت اجتماعی نیست، گفت: وقتی یک اقدام اجتماعی انجام می‌دهیم، باید پیوست ترافیکی یا عمرانی و... آن نیز تهیه شود تا بهترین نتایج به دست آید.

وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که با اینکه بالاترین فعالین گروه‌های اجتماعی در منطقه ۱۲ مستقرند، به دلیل نداشتن هم‌افزایی، نتایج ملموسی کسب نکرده‌اند.

شمس‌احسان در برخورد با آسیب‌های اجتماعی، اقدامات پیشگیرانه نظیر آموزش را در اولویت دانست و با تأکید بر استفاده از ظرفیت سراهای محلات برای این امر بیان کرد: مردم را باید در سراهای محلات نسبت به سرنوشت محله‌شان حساس کرد و اصل و اساس شکل‌گیری سراهای محلات، تشکیل پاتوق‌های اجتماعی بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، توسعه درون‌زا را مهم‌ترین امر برای رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار معرفی کرد و ادامه داد: موضوع زنان سرپرست خانوار باید به گروه‌های جهادی و مردمی سپرده شود و وظیفه مدیران، شناسایی این گروه‌های جهادی است.

در ادامه مدعوین به بازدید از سطح منطقه از جمله بازار تهران و مرکز غربال‌گری در انبار گندم پرداختند.

انتهای پیام 

۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
کد خبر: 24408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =