برپایی ائتلاف بزرگ عاشوراییان و خیمه‌های زندگی حسینی در منطقه ۱۳

شهردار منطقه ۱۳ گفت:،همزمان با اجرای پویش زندگی حسینی (ع) در شهر تهران، این پویش با رویکرد تبیین سبک زندگی حسینی(ع) و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در نواحی و محلات منطقه ۱۳ آغاز شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه با اشاره به اجرای  پویش زندگی حسینی(ع) در راستای برنامه های محرم و صفر شهرداری تهران گفت : این پویش با شعار " نجات اهل عالم با حسین(ع) است" و رویکرد تبیین سبک زندگی حسینی(ع) در محدوده نواحی چهارگانه و محلات سیزده گانه آغاز شده و در این برنامه ها از ظرفیت هیئات، خیریه ها و گروه های مردمی بهره گیری می شود.
شهردارمنطقه ۱۳، برگزاری ائتلاف بزرگ عاشوراییان را از جمله  برنامه های شاخص منطقه در دهه اول محرم برشمرد و افزود : برای سومین سال متوالی و در دهه اول محرم، هیات های محلات منطقه هر شب به نام ائتلاف عاشورائیان در در فلکه اطلاعات گرد هم آمده و عزاداری می کنند.
او ادامه داد : این  مراسم با مشارکت مساجد، بسیج ناحیه کمیل و سازمان ها برپا می شود و با سخنرانی مذهبی، قرائت زیارت عاشورا، مدیحه سرایی و نوحه خوانی همراه است.  
شهردار منطقه۱۳ در خصوص برنامه های ماه محرم در نواحی افزود : خیمه های زندگی حسینی با اجرای برنامه های فرهنگی شامل تجلیل از پیر غلامان، تعزیه خوانی و دمام زنی، نقالی و پرده خوانی عاشورایی، عزادارای و مداحی، نمایشگاه عکس و  نشست تخصصی برپا می شود.  
به گفته محمد هادی علی احمدی، برپایی هیئات نوجوانان حسینی با محوریت  مراسم مسلمیه در ابتدای محرم، خودروآرایی و موتورآرایی با اقلام ویژه ماه محرم با همکاری مساجد و پایگاه های بسیج، احیای سنت اجرای اذن عزا و اجر عزا، برپایی تعزیه خوانی در بوستان ها، برپایی روضه های خانگی زندگی حسینی به مدت چهل شب در منازل خانواده شهدا، مسابقات زندگی حسینی از دیگر برنامه های منطقه در ایام محرم و به مناسبت شهادت سید و سالار شهیدان است.  
شهردار منطقه ۱۳، همراهی با هیئت های بزرگ را از دیگر رویکردهای منطقه اعلام کرد و افزود: ورود شهرداری به عنوان نهادی خدمت رسان و اجتماعی برای کمک به هیئت های مذهبی برای تسهیل گری در برگزاری مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) است.  
شهردار منطقه ۱۳، برگزاری کوچه های حسینی، مراسم نماز ظهر عاشورا، کارگاه های معرفتی، تعزیه خوانی ظهر عاشورا، نمایشگاه عکس شور حسینی و شب شعر عاشورایی  را از دیگر برنامه های منطقه در ایام محرم اعلام کرد و یادآور شد : ترویج و تبیین سبک و سیره زندگی ابا عبدالله الحسین(ع)، تکریم شعائر اسلامی و ایجاد وفاق، همدلی و تقویت وحدت و انسجام از اهداف برنامه های فرهنگی منطقه در ماه محرم است.

انتهای پیام 

۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 24466

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =