کدام مناطق پسماند بیشتری تولید میکند؟

شهر: آمار دقیقی از اینکه کدام مناطق تهران از نظر حجم و میزان پسماند بیشتری تولید می کند وجود ندارد، اما گفته می شود مناطق شمالی تهران در صدر بیشترین تولیدکنندگان پسماند هستند.

شینا انصاری، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران درگفتگو با خبرنگار شهر، با اشاره به تفاوت زیاد در میزان و حجم پسماند میان مناطق مختلف شهر تهران، توضیح داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، شهروندان مناطق شمالی تهران، از کالاهایی با بسته‌بندی بیشتر و حجیم استفاده می کنند، بنابراین به دلیل نوع مصرف، پسماند بیشتری هم تولید می‌کنند.

او گفت: مناطقی که قشر درآمدی پایین در آن زندگی می‌کنند، با مصرف گرایی کمتر میزان دورریز کمتری دارند و از طرفی محصولات لوکس و با بسته بندی حجیم کمتر استفاده می کنند و به تبع آن میزان تولید پسماندهای پلاستیکی در این مناطق پایین تر است. 

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، همچنین درباره میزان تاثیر استفاده از فناوری‌ها و استارتاپ‌ها در محیط زیست شهر تهران هم گفت: هم اکنون در شهر تهران، فعالیت خوبی به خصوص در حوزه مربوط به پسماند انجام شده است، اما شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر حوزه پسماند در بخش کنترل آلاینده‌ها و پالایش و تصفیه و در حوزه اندازه گیری‌ها نیز می‌توانند فعالیت داشته باشند. 

به گفته انصاری؛ اگر به شهروندان توصیه به استفاده از بسته بندی پایدار و حذف کیسه‌های پلاستیکی می‌شود، استارتاپ‌ها با طرح و ایده خلاقانه به خصوص در مباحث جایگزین های سازگار با محیط زیست می توانند اثرگذار باشند.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 2456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =