بارش باران اختلالی در رودخانه‌ها و معابر شمال تهران ایجاد نکرد

معاون شهردار منطقه یک گفت: با توجه به اقدامات و پیش بینی هایی که از ابتدای خرداد ماه امسال در زمینه رفع نقاط آبگیر و خطرپذیر و تمرکز بر روی این نقاط در سطح محدوده منطقه یک انجام شد، مشکلی با بارش‌های اخیر به وجود نیامد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، افشین خدامی سرپرست خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک اظهار کرد: با بسیج همه نیروهای منطقه اقدامات لایروبی و رسوب برداری از حوضچه های شانزده گانه منطقه انجام و طی آن بیش از ۳۰ کیلومتر از مسیل ها، ۴۰۰ کیلومتر از انهار روباز و روبسته، بیش از ۲۴ کیلومتر از شبکه اصلی جمع آوری آب های سطحی و بیش از ۴۸۶ رشته قنات اصلی و فرعی پاکسازی شدند  و گنجایش ظرفیت مسیل ها و آب راه ها افزایش و منطقه آماده بارش های فصلی شد.

او افزود: در بارش های اخیر که در برخی از نقاط استان شاهد سیلاب و به دنبال آن خسارات جانی و مالی بودیم،  منطقه یک با بالاترین تعداد سرشاخه های رود که شامل ۷ سرشاخه اصلی، مسیل  و حوضچه های رسوب گیر و متراژ بسیار بالای کانال های مدفون بود، هیچگونه مشکلی در بارش های اخیر نداشت.

خدامی تصریح کرد: کماکان کلیه نیروهای اجرایی منطقه به صورت آماده باش در صحنه حضور داشته و با درایت کامل در راستای مدیریت آبراهه ها با تمام توان در حال کار هستند.

انتهای پیام 

۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 24570

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =