مشکل تامین مطمئن منابع مالی، موضوع مشترک سازمان‌ها و شرکت‌های قطار شهری در کشور

جلسه اعضای هیات رئیسه و همچنین مجمع عمومی اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور به میزبانی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) برگزار شد؛ تدوین فهرست بهای خاص خدمات خطوط قطارهای شهری و تامین منابع مالی مطمئن برای پیشبرد پروژه‌های توسعه‌ای مترو کلانشهرها، عمده مباحث مطرح شده در این نشست بود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، جلسه اخیر مجمع عمومی اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور با سخنان "مسعود درستی" مدیرعامل شرکت مترو تهران و ریاست هیات مدیره این اتحادیه آغاز شد. استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌ها و شرکت‌های قطار شهری کلانشهرها به منظور هم‌افزایی توانمندی‌ها برای حل مشکلات و موضوعات مشترک، نکته اصلی صحبت‌های رئیس هیات مدیره اتحادیه مذکور بود.  درستی همچنین خواستار حضور پررنگ مدیران ذیربط سایر نهادهای تاثیرگذار دولتی در جلسات اتحادیه شد تا روند طرح درخواست‌ها و رسیدگی به مشکلات و مسائل موجود، سرعت بیشتری پیدا کند.

در ادامه این جلسه، بحث‌هایی همچون تدوین فهرست بهای خاص خدمات خطوط قطارهای شهری، تخصیص صددرصدی اعتبارات سالانه، جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و تسهیل شرایط استفاده از اوراق مشارکت مطرح و حاضران به ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند.

گفتنی است؛ در این نشست سعیدیان معاون سازمان برنامه و بودجه کشور و زمانی یکی از مدیران این سازمان نیز حضور داشته و ضمن استماع صحبت‌های اعضای اتحادیه، در پایان جلسه راهکارهای مدنظر خود پیرامون حل هرچه سریعتر مشکلات موجود را بیان کرده و بازنگری در برخی موضوعات مشترک را خواستار شدند.

بازدید از یک کارخانه ساخت پله‌برقی، آخرین بخش این گردهمایی مدیران اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور بود.

انتهای پیام 

۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 24587

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =