برپایی ۱۰۰ موکب و ایستگاه صلواتی در منطقه ۱۴ به مناسبت ایام محرم

شهردار منطقه۱۴ با تاکید بر استفاده از مفاهیم ارزشمند محرم به منظور هویت بخشی سیمای بصری، از سیاهپوش شدن معابر و برپایی موکب های حسینی تا فعالیت بیش از ۲۰۰۰ مسجد و هیئت در دارالمومنین تهران خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، محمد امین سالاری پور ضمن تسلیت واقعه کربلا  و شهادت رسیدن ابا عبدالله حسین (ع) و یارانش، از سیاهپوش شدن کوچه ها و محله های دارالمومنین خبرداد.

وی با بیان اینکه تدابیر لازم برای فضاسازی، سیاهپوشی، اکران طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی معابر و محله‌ها صورت گرفت، افزود: در این راستا بیش از ۱۵ هزار متر ریسه پارچه ای و ۲۲۰ پایه کوتاه و۴ نما پرچم بر ساختمانها برای سیاهپوش شدن منطقه انجام گرفت.

وی همچنین به سیاه پوش شدن بیش از ۲ هزار متر کتیبه و نصب ۱۰۰۰ پرچم ویژه این ایام در سطح منطقه اشاره کرد.

به گفته سالاری پور تمامی عرشه ها و ۳ میدان منطقه: همچون نبرد، تفحص و امام حسن(ع) و ساختمان های اداری و شهرداری منطقه رنگ سیاه به خود گرفت.

سالاری پور با بیان اینکه هویت‌بخشی به سیمای بصری با استفاده از مفاهیم ارزشمند محرم اولویت دارد، اظهارداشت: از تمام ظرفیت‌های تبلیغاتی برای انتقال مفاهیم ناب عاشورای حسینی در محله‌های ۲۱گانه و با مشارکت خود اهالی دارالمومنین  استفاده شده است.

وی گفت: علاوه بر ریسه‌های پارچه‌ای مشکی، ۲ ابر پرچم به اهتزاز و همچنین ۴۲ پرتابل و ۷ بیلبورد متناسب با ایام عزاداری امام حسین(ع) نیز به اکران در آمده‌اند.

سالاری پور در ادامه به برپایی ۱۰۰ موکب و ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از عزاداران حسینی در محله ها خبر داد.

شهردار منطقه۱۴ در پایان با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار مسجد و هیئت و پایگاه مذهبی در دارالمومنین تهران، از آمادگی مدیریت شهری منطقه در همه حوزه ها و همکاری با این پایگاه های مذهبی برای برگزاری باشکوه تر مراسم سوگواری محرم خبر داد.

انتهای پیام 

۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 24597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =