سازه حجمی عصر عاشورا رونمایی شد

آیین رونمایی از سازه حجمی عصر عاشورا اثر استاد محمود فرشچیان در ایوان انتظار ایستگاه مترو میدان حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، سازه حجمی عصر عاشورا اثر محمود فرشچیان که توسط علی حیدری ساخته شده، ظهر امروز چهارشنبه ۱۲ مردادماه رونمایی شد.

سید محمد نقیب معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساخت این سازه در راستای هویت بخشی به ایستگاه‌های مترو به ویژه ایستگاه متروی میدان حضرت ولیعصر(عج) انجام شد، گفت: در راستای این هویت‌بخشی، هیئت اندیشه‌ورز در شرکت بهره‌برداری مترو تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم که ایستگاه‌های مترو هویت ایرانی-اسلامی داشته باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام محرم و تردد ده‌ها هزار نفر از میدان حضرت ولیعصر (عج) این سازه حجمی ساخته و رونمایی شد. این سازه در طول مدت یک ماه طراحی و ساخته شد که تا پایان ماه صفر در میدان حضرت ولیعصر (عج) مستقر است و پس از آن به یکی از ایستگاه‌های مترو منتقل و به صورت دائم در آن محل مستقر خواهد بود.

نقیب همچنین در این مراسم با بیان اینکه ما نسبت به گرامیداشت شعائر عاشورایی وظیفه‌مند هستیم، یادآور شد: متروی تهران تنها متروی شیعه دنیاست که هیچ‌یک از متروهای دنیا به اندازه مترو تهران وسعت ندارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه افزود: با توجه به فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، تصمیم بر این گرفته شد که عابران و همچنین مردم در فضای مجازی، این سازه حجمی را مشاهده کنند.

انتهای پیام/

۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 24598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =