برپایی ایستگاه‌های صلواتی در میادین بهارستان و خراسان/برگزاری مراسم تعزیه در سبزه‌میدان

شهردار منطقه ۱۲ ضمن اعلام آماده‌باش و بسیج نیروهای شهرداری این منطقه برای پوشش هرچه‌بهتر عزاداری‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، از اجرای ویژه‌برنامه‌هایی نظیر برگزاری تعزیه در سبزه‌میدان و مراسم خیمه‌سوزان در حسینیه کربلایی‌ها خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه ضمن عرض تسلیت به مناسب ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با توجه به حساسیت منطقه ۱۲ از حیث وجود حسینیه‌ها، تکایا و اماکن مهمی نظیر بازار تهران که مرکز عزاداری‌ها در پایتخت به شمار می‌روند، در فضاهایی همچون مسجد ارگ، حسینیه کربلایی‌ها و مراسم ویژه داخل بازار و به‌طور کلی سطح محدوده منطقه، عوامل خدمات شهری و بازیافت شهرداری منطقه ۱۲ به صورت شبانه‌روزی در زمینه پاکسازی، نظافت، جمع‌آوری ظروف یک‌بار مصرف و... آماده‌ خدمت‌رسانی به عزاداران و شهروندان خواهند بود.

یزدی همچنین با اشاره به تمهیدات ترافیکی در این ایام گفت: به این منظور، اقداماتی مثل مسدودکردن برخی خیابان‌ها و درنظرگرفتن مسیرهای فرعی به همراه اطلاع‌رسانی محیطی در همین زمینه از طریق نصب بنر در معابر انجام شده که مشکلات ترافیکی در این نقاط را به حداقل خواهد رساند.

وی سپس از اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی نظیر برگزاری تعزیه در سبزه‌میدان واقع در بازار تهران خبر داد و افزود: این برنامه همه‌روزه از تاریخ هشتم مرداد تا ۱۷ مرداد (روز عاشورا)، از ۱۰ تا ۱۱:۳۰ در حال برگزاری است. عصر عاشورا نیز در حسینیه کربلایی‌ها مراسم خیمه‌سوزان به اجرا درخواهد آمد و ویژه‌برنامه‌های شامل دمامه‌نوازی، اعطای شمع، رهایی نمادین کبوتر، مداحی و... به مناسبت شام غریبان در مقابل آبنمای شهرداری منطقه به اجرا درخواهد آمد.

شهردار قلب طهران از دیگر برنامه‌های این منطقه در این ایام را چارپایه‌خوانی، روایت‌گری و نقالی عاشورا در سطح منطقه، اجرای فضایی با عنوان هیأت ترکیبی در خیابان هدایت (منظور از هیأت ترکیبی، سخنرانی کوتاه چند دقیقه‌ای، مداحی کوتاه چند دقیقه‌ای، نشان‌دادن تصاویر سه‌بعدی صحنه‌های عاشورا و تصاویر حرم امام حسین (علیه‌السلام) است) و برپایی دو ایستگاه صلواتی در میدان بهارستان و میدان خراسان نام برد.

به گفته یزدی، مشارکت در برگزاری نمایشگاه عطر سیب در میدان امام حسین (علیه‌السلام)، مشارکت و پوشش خدماتی مراسم وداع با شهدای مدافع حرم که روز پنج‌شنبه، ۱۳ مرداد در این میدان برگزار شد، ایجاد ایستگاه رادیویی برای استقرار رادیو جوان در میدان خراسان در روزهای عاشورا و تاسوعا، راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی برای هیئات درخواست‌کننده و اعطای مجوز از این دست ایستگاه‌ها به هیئات، کسبه و شهروندان متقاضی در میدان بهارستان، میدان خراسان، خیابان ۱۷ شهریور، کلیه معابر اصلی و فرعی سطح منطقه، اعطای ادوات و تجهیزات نظیر پارچه مشکی، پرچم، بنر، سیستم صوت، تلویزیون شهری و ال‌ای‌دی و... به هیئات سطح منطقه نیز از جمله این برنامه‌ها در این ایام بوده است.

گفتنی است اقدامات شهرداری منطقه ۱۲ در حوزه فضاسازی و سیاه‌پوش‌کردن منطقه شامل صرف تجهیزاتی همچون ریسه‌های پارچه‌ای (۲۲ هزار مترمربع)، کتیبه (۶۰۰ مترمربع)، بنر (۱۲۶ تخته)، داربست (۶۰ تخته بنر نوشتاری)، اسپیس، پرچم (۱۹۰ تخته)، پرچم میله‌ای یا محله‌ای (۳۵۰۰ تخته)، پرچم‌های بزرگ میادین اصلی (۴ مورد) و ۴ مورد ابرپرچم، همچنین سیاه‌پوش‌کردن و فضاسازی، نصب بنر، اطلاع‌رسانی‌های محیطی در مقابل و پیرامون همه مساجد سطح منطقه، حسینیه و تکایا، خیابان‌ها و میادین اصلی منطقه بوده است.

انتهای پیام 

۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴
کد خبر: 24697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =