تعداد دست‌فروشان فعلی پایتخت/ زیان انباشته شرکت شهربان ۲هزار و ۵۰۰ درصد کاهش یافته است

گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم‌بان در هشتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و اصلاحات، با ۱۷ رأی موافق تأیید شد.

به گزارش خبرنگار شهر، سید امیر فتاحیان مدیرعامل شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در هشتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با بیان اینکه عدد سرمایه گذاری اولیه شرکت مبلغی ناچیز بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: زیان انباشته شرکت دو هزار و ۵۰۰ درصد کاهش یافته و به هشت میلیارد تومان رسیده است. امسال زیان انباشته شرکت به صفر خواهد رسید و قابل ارائه در گزارش نخواهد بود.

مدیرعامل شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با اعلام اینکه ما سرمایه اولیه در حال حاضر در شرکت نداریم، یادآور شد: اگر سرمایه جزئی به شرکت اضافه کنیم، زیان انباشته ای نخواهیم داشت.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع ساماندهی دست فروشان، خاطرنشان کرد: قوانین شهرداری تهران باعث می شود نگاه جدی و با چارچوب نسبت به ساماندهی دست فروشان داشته باشیم.

فتاحیان با تأکید بر اینکه سد معبر یکی از پر چالش ترین مسائل به شمار می رود، گفت: بدون هیچ‌گونه درگیری فیزیکی و تقابل جدی با دست‌فروشان در موضوع سد معبر، تعداد دست فروشان از ۳۱ هزار نفر به پنج هزار و ۸۰۰ نفر رسیده و در برنامه مقرر شده که این تعداد را نیز کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران اظهار کرد: با وجود افزایش نرخ تورم، نه تنها در سد معبر و دست فروشی افزایش نداشته‌ایم بلکه با کاهش قابل توجهی داشته ایم.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه شرکت از بودجه و امکانات کافی برخوردار نیست، گفت: این دو موضوع، مشکل جدی این شرکت به شمار می رود.

مهدی چمران رئیس شورا نیز با بیان اینکه شرکت با مشکلات جدی روبه رو است، اظهار کرد: بخشی از این مشکلات نیز به شرکت برنمی گردد بلکه ساختار موجود ساختار مناسبی نیست.

مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در ادامه این جلسه تأکید کرد: شرکت شهربان  گزارشی از مشکلات خود را در شورا ارائه دهد و از شورا برای رفع مشکلات کمک بگیرد.

انتهای پیام/

۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 24725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =