رمپ جایگزین پله‌برقی‌های خراب می‌شود | ویژگی‌ رمپ‌های جدید چیست؟

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران درباره جمع‌آوری برخی پله‌برقی‌های تهران گفت: ۳۸ یونیت پله‌برقی‌ شهر خراب و بدون استفاده شده‌اند که قرار است پس از تایید کمیته تردد عابران پیاده، جمع آوری شده و قرار است جای آن رمپ بگذاریم.

به گزارش شهر، مهدی قربانی معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران درباره وضعیت پله های برقی خراب در سطح تهران گفت: سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران برای بررسی وضعیت پله‌برقی‌های شهر، کمیته‌ای برای تردد عابران پیاده دارد که در این کمیته با حضور کارشناسان، وضعیت هر یک از پله‌برقی‌های خراب مورد بررسی قرار می‌گیرد. در همین راستا سازمان زیباسازی شهر تهران، تمامی پله‌های موجود شهر را رصد کرد و در این پایش مشخص شد که تعدادی از آنها خراب و برخی دیگر بنا به دلایل مختلف، استفاده کمتری از آنها می‌شود.

او افزود: بنابراین لیستی از پله‌های خراب تهیه و به کمیته مربوطه در سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری اعلام شد. اکنون وضعیت این تعداد پله در کمیته براساس شاخص‌ها در حال مطالعه و بررسی است و چنانچه از سوی این سازمان به‌صورت مکتوب اعلام شود، عملیات جمع‌آوری را آغاز می‌کنیم.

قربانی درباره ارتفاع رمپ‌های جدید پل‌های عابرپیاده توضیح داد: ارتفاع عمده پله برقی‌ها  ۵ و نیم متر است و رمپ‌های جدیدی که قرار است در شهر نصب شود، زاویه استاندارد ۱۶ درصد با همان سطح اشغال پله برقی و پوشش اپوکسی را دارد. زاویه ۱۶ درصد سبب می‌شود که شیب ملایمی داشته باشد و هیچ خطری عابرپیاده را تهدید نکند.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 24726

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =