نصب ۴۰ بنر با مضمون واقعه کربلا در منطقه ۱۷

شهردار منطقه ۱۷ گفت: با توجه به عزاداری در دهه اول محرم به ویژه در روز و شب تاسوعا و شام غریبان حسینی، عوامل خدمات شهری منطقه تمام مدت در حال آماده باش کامل و نظافت و پاکسازی سطح محلات بودند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا شنگی شهردار منطقه با اشاره به برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در سطح محلات منطقه دارالشهدا، گفت: ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را تسلیت عرض می کنم. با توجه به عزاداری در ایام دهه اول محرم به ویژه در روز و شب تاسوعا و شام غریبان حسینی، عوامل خدمات شهری منطقه تمام مدت در حال آماده باش کامل و نظافت و پاکسازی سطح محلات بودند.
وی با اشاره به اینکه در این ایام نگهداشت شهر به صورت ویژه انجام شد، تصریح کرد: با توجه به ضرورت توجه دقیق تر به پاکسازی جداره ها و معابر شهری،مسیرهای منتهی به مساجد، هیئات مذهبی، تکایا، حسینیه ها و موکب های پخش نذورات در طول مسیر حرکت دسته جات عزاداری، در اولویت ویژه نظافت قرار گرفتند. در این مدت علاوه بر سایر معابر،  نظافت معابر و باغچه ها و مخازن مکانیزه پیرامون اماکن ذکر شده در اولویت بودند و در روز تاسوعا و عاشورا به صورت ویژه پاکسازی و نظافت انجام شد.
شهردار منطقه اظهار کرد: نظافت و پاکسازی، لایروبی و رسوب برداری انهار روباز و روبسته با تاکید ویژه بر محیط های اطراف اماکن مذهبی، تکایا و حسینیه ها و طول مسیر حرکت دسته جات عزاداری از دیگر خدماتی بود که در این مدت به شهروندان عزیز ارائه شد.
گفتنی است؛ عوامل اجرایی اداره زیباسازی شهرداری منطقه با نصب ریسه های پارچه مشکی، کتیبه، پرچم های منقش به نام " یا حسین" و " یا ابوالفضل" معابر اصلی، میادین و ساختمان های اصلی منطقه و وابسته به شهرداری را سیاه پوش کرد.
در همین راستا ابرپرچم های طرح دار به ابعاد۱۶×۹ متر افقی بر روی نمای ساختمان های شهرداری منطقه، شهرداری نواحی ۲ و ۳ و ساختمان جنب آتش نشانی واقع در خیابان شهید برادران حسنی برپا شد.
از دیگر اقدامات این اداره برای سیاه پوشی عزای سید و سالار شهیدان، نصب پرچم های پایه کوتاه و پایه بلند مشکی بر روی میدان نهم دی، پل سواره رو هلال احمر، شهید برادران حسنی، مقابل ساختمان های وابسته به شهرداری و بزرگراه آیت الله سعیدی تقاطع خیابان زمزم و منصوری بوده است. همچنین بنر طرح های محرم به تعداد ۴۰ عدد بر روی سازه های پرتابل سطح منطقه اکران شد.

انتهای پیام/

۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 24753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =