اجرای طرح تابستانه «هزار امید» ویژه دختران شهر در منطقه ۴ کلید خورد

مدیر اداره امور بانوان شهرداری منطقه ۴ گفت: در راستای اجرای طرح «هزار امید»، کارگاه آزمایشگاه نوآوری شامل مجموعه رویدادهای نوآوری و کنشگری دختران نوجوان در تابستان ١٤٠١برگزار می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ “شقایق بیداری “با اعلام خبر شروع طرح تابستانه هزار امید در این منطقه گفت: طرح هزار امید با محوریت موضوعات مساله‌محور در حوزه‌های نانو فناوری، انرژی، زیست‌فناوری و فناوری فضایی و با هدف آشناسازی دختران در گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال با مباحث مالکیت فکری ، نحوه شکل‌گیری و ثبت اختراعات طراحی شده است.

او در ادامه افزود: در این طرح نوجوانان ضمن آشنایی با نوآوری ها و اختراعات، در یکی از حوزه های اختراع دخیل بوده و در نانو فناوری، زیست فناوری، فناوری های فضایی و انرژی، پتنت‌های منقضی شده همان حوزه را شبیه سازی می‌کنند و به این ترتیب فرآیند ارزش آفرینی از اختراع را بارویکرد یادگیری سازنده گرا و پروژه محور فرا می‌گیرند.

او در ادامه افزود : در این دوره ها سعی بر آن است تا دختران نوجوان با انجام فعالیت‌های طراحی شده بتوانند مهارت‌های مورد نیازجهت شناسایی مشکلات پیرامون خود از جمله خانه، محله، شهر و... را با ارائه راه حل‌های خلاقانه فراگیرند که در همین راستا در طول مدت دوره برخی از مشکلات اصلی به آنها آموخته می‌شود تا بتوانند در فرایند یادگیری مطالب به طرح ایده‌های خلاقانه نیز توجه داشته باشند.

بیداری با اعلام اینکه منطقه ۴ به عنوان منطقه پایلوت در پهنه شرق با مشارکت مناطق ۸-۱۳ و ۱۴ این طرح را اجرا می کند گفت: در طرح هزار امید کارگاه ها به صورت۵ جلسه ۹۰دقیقه ای روزهای یکشنبه هر هفته در نظر گرفته شده است و شرکت کنندگان با توجه به علاقمندی شان،یکی از حوزه های نانو فناوری ، انرژی ، زیست فناوری و فناوری فضایی را انتخاب و در آن شرکت می کنند.

رئیس امور بانوان منطقه ۴ در پایان خاطر نشان کرد این طرح از ۲۳ مرداد ماه جاری آغاز  و تا ۲۰ شهریور ماه در سرای محله کوهک ناحیه ۲ اجرا خواهد شد.

 انتهای پیام 

۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 24819

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =