برگزاری دومین کارگاه آموزشی تخصصی حسابرسان داخلی/ گزارشات حسابرسی و صورت‌های مالی باید در دسترس عموم قرار گیرد

مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران از برگزاری دومین کارگاه آموزشی تخصصی حسابرسان داخلی شهرداری تهران خبر داد و گفت: در راستای ایجاد کادرسازی و نگرش تخصصی، استانداردسازی و وحدت رویه در امر حسابرسی داخلی دومین کارگاه آموزشی تخصصی حسابرسان داخلی برگزار خواهد شد.

به گزارش شهر، ابراهیم باقی مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران با اعلام خبر برگزاری دومین کارگاه آموزشی تخصصی حسابرسان داخلی شهرداری تهران گفت: این کارگاه با حضور روسای حسابداری مناطق و مدیران مالی سازمانها و شرکت های شهرداری تهران در قالب دو حوزه تخصصی برگزار خواهد شد که در ابتدا سهیل مهرآمیز موضوعات مربوط به مباحث بیمه ای و حقوقی را آموزش خواهند داد.

وی در ادامه اظهار داشت: محورهای حوزه تخصصی نخست نیز شامل مفهوم قرارداد، تفاهم نامه و سایر عبارات رایج، الزامات حقوقی انعقاد قرارداد، الزامات قرارداد در ارتباط با ذینفعان ثالث و شروط مهم قرارداد می شود. 

مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران همچنین افزود: حوزه تخصصی دوم نیز با حضور ابوالقاسم گردانی و آموزش موضوعات مربوط به مباحث مالیاتی همراه خواهد بود. 

باقی با اشاره به محورهای آموزشی در قسمت دوم این کارگاه گفت: صورت مجلس ارایه اسناد و مدارک، تراکنش های بانکی، برگ تشخیص مالیات بر درآمد، برگ تشخیص مالیات حقوق، برگ مطالبه مالیات تکلیفی( توضیح راجع به حذف ماده ۱۰۴ قانون و سایر مالیاتهای تکلیفی)، برگ مطالبه مالیات بر ارزش افزوده، برگ متمم مالیات سالهای قبل( توضیح راجع به مواد ۱۵۶و ۱۵۷ قانون)، برگ مطالبه جرایم موضوع ماده ۱۶۹ قانون از جمله محورهای آموزشی در این قسمت  می باشد. 

شایان ذکر است دومین کارگاه آموزشی تخصصی حسابرسی داخلی چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه سال جاری در سالن کنفرانس معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در طبقه اول از ساعت ۸ الی ۱۲ برگزار خواهد شد.

به گزارش شهر، جلسه شورای معاونین اداره کل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران با حضور ابراهیم باقی مدیرکل، معاونین و مدیران برگزار شد.

باقی در این جلسه با اشاره به برگزاری مجامع سالیانه شرکت ها و شورای سالیانه سازمان ها گفت: شکر خدا مجامع به خوبی برگزار شد و امیدواریم در جهت بهبود و توسعه حرکت کنیم. 

مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران افزود: در برگزاری مجامع به هیچ عنوان هیچ بندی بدون بررسی دقیق و موشکافانه تصویب نشد چرا که شفافیت و بررسی دقیق موضوعات و تکلیف در جهت حل و فصل چالشها و مشکلات موجود برای ما در درجه اول اهمیت قرار دارد. 

وی با بیان اینکه بعد از برگزاری مجامع موضوع حسابرسی بسیار پر رنگ تر خواهد بود، گفت: ارایه و ثبت گزارشات حسابرسی و صورت های مالی برای مشاهده عموم و قابل دسترس برای شهروندان باید با جدیت پیگیری شود تا شهروندان بتوانند ضمن مطالعه عملکرد مدیران از وضعیت شرکت ها و سازمان های شهرداری شناخت پیدا کنند و این امر در اولویت برنامه های ما خواهد بود.

انتهای پیام/

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 24974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =