معابر محلات نه‌گانه منطقه ۱۶ بهسازی می‌شود

شهردار منطقه ۱۶، اظهار داشت: عملیات بهسازی و مرمت پیاده راه های معابر محلات نه گانه منطقه در راستای ارتقای نشاط و سرزندگی فضاهای شهری انجام می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، سید مرتضی روحانی با تاکید بر اهمیت وضعیت بهسازی پیاده رو ها و نقش آن در بهبود مدیریت ترافیک شهری گفت: حمل و نقل در واقع موضوعی محوری در زندگی شهروندان و نیز یکی از مشکلات جدی است که با آن بویژه در محلات دارای بافت فرسوده مواجه هستیم، راهکارهایی که برای ارتقای کیفیت حمل و نقل شهری مطرح شده است همگی بر لزوم توجه بیشتر به نقش عابر پیاده تاکید دارند ، پیاده راه حرکت عابر پیاده را در فضاهای شهری تسهیل نموده و موجب می شود عابر پیاده در فضایی امن حضور یابد و موجبات ارتقا تعاملات اجتماعی در فضاهای شهری فراهم شود.

سعید احمدیانی معاون فنی و عمران منطقه نیز در این باره اظهار داشت: پیاده روی بخشی از همه سفرهای شهری است و همه افراد حداقل در قسمتی از طول سفرهای خود پیاده اند. با وجود این، نیازهای اساسی پیاده ها باید مورد توجه قرار گیرد، حرکت پیاده طبیعی ترین، قدیمی ترین و ضروری ترین شکل جابجایی انسان در محیط است، پیاده روی دارای اهمیت اساسی در ادراک هویت فضایی، احساس تعلق به محیط و دریافت کیفیت های محیطی است.

وی افزود: با توجه به بازدید های مستمر شهرداران نواحی  شش گانه و مدیران حوزه معاونت عمران و با استفاده از نقاط قوت محلات از جمله وجود فضای سبز مناسب ، پیوستگی در راه های اصلی و فرعی، زیباسازی سیمای معابر، بازسازی و ساماندهی بافت های فرسوده و ... در محلات نه گانه به نکات مهمی از جمله فاصله و دسترسی های مناسب به مراکز خرید،  نظافت و آراستگی محیط، امنیت و آسایش شهروندان،کاهش مسافت و افزایش سرعت در مسیر های پیاده، ارائه تسهیلات ویژه پیاده روی و کاهش آمار تصادفات عابرین پیاده، بالا بردن کیفیت زندگی اجتماعی و غنا بخشیدن به فضاهای شهری و ... توجه می شود.

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 24991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =