حناچی: بهشت زهرا از منظم ترین سازمانهای شهرداری است

شهر: سازمان بهشت زهرا(س) یکی از منظم ترین و رضایت بخش ترین سازمان های شهرداری تهران بوده و نظرسنجی ها نیز تایید کننده همین موضوع است.

به گزارش شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در آیینی به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس بهشت زهرا با قدردانی از فعالیت کارکنان این مجموعه گفت: کارمندان بهشت زهرا هر روز به مردمی که دچار مصیبت شده اند خدمات می دهند و در سخت ترین شرایط کشور و شهر تهران این سرویس ها قطع نشده و در موارد حاد محدود به حریم شهر تهران هم نبوده است. بیش از ۵۰ سال این خدمات ادامه داشته است.
حناچی ادامه داد: بهشت زهرا(س) یکی از منظم ترین و رضایت بخش ترین سازمان های شهرداری تهران بوده و نظرسنجی ها هم همین را نشان می دهد. از همه مهمتر اینکه مزین به عزیزانی است که پیش و پس از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و امام راحل که این شهیدان را در دل خودش جای داده است.

مرکز ایزوله بهشت زهرا در حال ساخت است
 سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) نیز در این آیین گفت: به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس بهشت زهرا(س) برنامه های متنوعی از جمله رونمایی از چند جلد کتاب و انتشار تمبر سراسری در نظر داشتیم؛ اما به علت شیوع کرونا لازم دیدیم که همه این مراسم ها لغو شود. 
او افزود: بهشت زهرا سالیانه ۶۰ هزار متوفی را پذیرش می کند که یک پنجم ظرفیت کشور است. ۱۰ میلیون کیلومتر ناوگان حمل متوفی ما سالیانه در کشور راه می رود و پنج میلیون کیلومتر در شهر تهران مأموریت انجام می دهد. تا امروز بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سایت بهشت زهرا(س) پذیرش شده اند. بهشت زهرا مدفن ۳۰ هزار شهید است که چهار هزار نفر آنها شهدای گمنام و ۲۵۰ شهید مدافع حرم هستند. دو هزار و ۵۰۰ نفر از مشاهیر، نام آوران و بزرگان این سرزمین در بهشت زهرا دفن هستند.
خال افزود: نوسازی کامل آمبولانس های شهر تهران و داخل بهشت زهرا(س)، بازسازی پنج آرامستان تاریخی شهر تهران، مکان یابی آرامستان های شهر تهران، بزرگترین هوشمند سازی تاریخ بهشت زهرا، افتتاح ورزشگاه، حل مشکل قطعه هنرمندان و شهدای مدافع حرم از جمله پروژه های اجرا شده در دوره جدید مدیریت شهری برای بهشت زهرا(س) بوده است.
او تأکید کرد: در تمام این ۵۰ سال بهشت زهرا(س) در کنار مردم ما بوده و شاه بیت این غزل، کرونا است. کرونا بازتعریف جدیدی از بحران در بهشت زهرا(س) است. در کرونا بهشت زهرا واقعا پوست می اندازد و به یک چالاکی عظیم بدل می شود. کرونا یک بحران بی سابقه و غیر قابل تصور بود و همچنان ادامه دارد. در همین ایام آقای دکتر حناچی دستور ساخت مرکز ایزوله بهشت زهرا(س) را داد و بودجه آن دیده و نقشه های آن آماده شده و در مرحله اجرا قرار دارد. 

به گزارش روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س) در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی ، علی اشراقی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی و احمد مسجدجامعی نیز حضور داشتند.

۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 2504

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =