پیش‌بینی ۶۵۰ سرویس در روز برای جابجایی زائران اربعین از تهران/ ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از پایتخت به مرزها اعزام می‌شوند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اعزام ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از تهران برای جابجایی زائران از مرزها خبر داد و گفت: جابجایی زائرین از داخل کشور توسط وزارت و راه و شهرسازی صورت می‌گیرد و مسئولیت ستاد اربعین با وزارت کشور است.

به گزارش خبرنگار شهر، آیین افتتاح و راه‌اندازی ایستگاه زائران کربلا(عمود صفر) ظهر امروز در مسجد پایانه غرب تهران با حضور سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی وحدت‌کار مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران و دیگر مدیران حوزه حمل و نقل شهرداری تهران برگزار شد.

سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه برگزاری این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری همه ساله با فرا رسیدن اربعین در حوزه های مختلف خدمات رسانی می کند، گفت: اقدامات از هفته‌های گذشته آغاز شده و در بخش حمل و نقل نیز از یک ماه اخیر برنامه‌هایی پیش بینی و اقدامات اجرایی آغاز شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی عمود صفر در پایانه غرب خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات اجرایی ایجاد سرپناهی برای استراحت با عنوان عمود صفر بوده که در ناوگان اتوبوسرانی شهرداری امکانی برای استراحت زائران و آغاز سفر آنها در اربعین فراهم شده است.

شفیعی از اعزام ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از تهران برای جابجایی زائران از مرزها خبر داد و افزود: جابجایی زائرین از داخل کشور توسط وزارت و راه و شهرسازی صورت می‌گیرد و مسئولیت ستاد اربعین با وزارت کشور است.

وی تاکید کرد: اتوبوس‌های اعزامی از دستگاه‌های فعال در ناوگان حمل و نقل پایتخت نیستند و از اتوبوس‌هایی که در اختیار سرویس شرکت‌ها و بخش خصوصی قرار دارند، استفاده خواهد شد و مدیریت آن بر عهده شهرداری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در پایانه‌ها خدماتی برای رفاه زائران ارائه می‌شود، اظهار کرد: در راستای مدیریت سفر برای ورود زائران به خاک عراق پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و اتوبوس‌ها زائران را تا نقطه مشخص جابجا خواهند کرد.

مهدی وحدت‌کار مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران نیز در گفت‌و گو با خبرنگار شهر با بیان اینکه برنامه امروز افتتاح نمادینی از برنامه‌های حوزه حمل و نقل برای اربعین به شمار می‌رود، گفت: در گذشته در این محل، ایستگاهی برای جابجایی زائران اربعین پیش‌بینی شده بود که سایه‌بان مناسبی برای رفاه مسافران وجود نداشت.

وی ادامه داد: بر این اساس مقرر شد سازه مناسبی در محل مبتنی بر ساختار سنتی ایرانی_اسلامی طراحی شود.

وحدت‌کار با بیان اینکه خدماتی به زائران عتبات در این پایانه ارائه می‌شود، تصریح کرد: هرچه به اربعین نزدیکتر می‌شویم، تعداد مسافران عتبات افزایش پیدا می‌کند و در حال حاضر روزانه ۱۷ تا ۲۰ سرویس به سمت عتبات حرکت می‌کند و برآورد ما این است تعداد سرویس‌ها در روز به ۶۵۰ مورد برسد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران از پیش‌بینی خدمات ویژه اربعین در قالب خدمات موکب‌ها برای ارائه به زائران خبر داد و گفت: موکب‌های پذیرایی با هزینه مردم و مشارکت زوار ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 25040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =