برگزاری دومین جلسه کمیته تخصصی بازتوانی پس از بحران

دومین جلسه کمیته تخصصی بازتوانی پس از بحران سازمان مدیریت بحران شهر تهران با هدف بررسی بخشی از برنامه‌ها و دستورالعمل‌های موجود در حوزه بازتوانی پس از بلایا و نیز بحث و ارائه نظر در خصوص تدوین سند بازسازی و بازتوانی کلانشهر تهران، برگزار شد.

 به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، علی نصیری رئیس سازمان در این نشست با اشاره به اهمیت راه‌اندازی کمیته‌های تخصصی ۱۵ گانه در این سازمان یادآور شد که هر طرحی پیش از اجرا باید از مسیر کمیته‌های تخصصی و علمی این سازمان عبور کرده که بر اساس مخاطرات موجود طراحی شده اند.

وی در ادامه توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام گرفته برای آماده‌سازی و تهیه طرح جامع مدیریت بحران در تهران ارائه داد و یادآور شد : این طرح در سه بخش کاهش خطر، آمادگی و پاسخ، بازسازی و بازتوانی تدوین خواهد شد.

وی با اشاره به این نکته که هر اقدامی در خصوص بازتوانی پس از بحران برای شهر تهران، باید در قالب این سند انجام شود، به ظرفیت نیروهای داوطلب واکنش اضطراری( دوام) در این خصوص اشاره کرد و خواستار استفاده از توان این نیروها در این بخش شد.

در ادامه این جلسه، رای‌گیری در خصوص انتخاب رئیس کمیته انجام و رضا پورحسین به عنوان رئیس این کارگروه انتخاب و در ادامه  احکام اعضای کمیته تخصصی بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران شهر تهران  از سوی رئیس سازمان به آنها اهدا شد.

تاکید بر برگزاری دوره آموزشی تخصصی به منظور توانمندسازی نیروها ، ایجاد بانک اطلاعاتی سازمان‌های درگیر به منظور افزایش هماهنگی، ارائه برنامه‌ها و دستورالعمل های سازمان بهزیستی در خصوص موضوع بازتوانی روانی- اجتماعی بعد از بلایا با همکاری دفتر سلامت روان وزارت بهداشت و نیز ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته و نیازمندی‌ها در عملیات سیل امامزاده داوود ارائه شد و دستورالعمل مانور سراسری زلزله به منظور برآورد نیازمندی ها و ظرفیت های موجود در این خصوص ارائه شد.

انتهای پیام 

۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 25041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =