برنامه‌های یکصد و سیزدهمین نشست مجمع کلانشهرهای کشور/ ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال در تهران افتتاح می‌شود

شهردار پایتخت برنامه‌های یکصد و سیزدهمین نشست مجمع کلانشهرهای کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و شهردار پایتخت در یکصد و سیزدهمین نشست این مجمع در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افتخار داریم با ۲۰ شهرداری کلانشهرهای کشور مجمعی را تحت این عنوان برگزار می کنیم و موضوعات اساسی کلانشهرها را مورد بررسی قرار می دهیم. ۴۳ سال پیش که انقلاب به پیروزی رسید ترکیب جمعیتی در کشور تا امروز تفاوت جدی پیدا کرده و امروز حدود ۷۵ درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می کنند. در مجموعه ها و استان هایی که کلانشهرها هستند عملا بالای ۸۰ تا ۸۵ درصد جمعیت در آنها قرار گرفته و این نقش بی بدیل شهرداریها و شوراها را حائز اهمیت بیشتر می کند.

وی افزود: در صدوسیزدهمین نشست این مجمع، راهی را که تا امروز در ۱۰ کارگروه و ۴۸ کمیته به صورت مستمر طی شده،  مروری خواهیم کرد و  پیرامون موانعی که در شهرها و مدیریت شهری وجود دارد با هم گفت‌وگو می کنیم. همچنین تامین منابع مالی و بررسی قابلیت های بانک شهر و تصمیماتی که در این حوزه می تواند به صورت جدی حرکت رو به جلو در تأمین منابع باشد از دیگر مواردی است که پیگیری می شود؛ ناظر به موضوع اربعین که یک رخداد جهانی است نیز درباره نقش شهرداری ها در ارائه خدمت در این رخداد بررسی های بیشتری خواهیم  داشت.
شهردار تهران ادامه داد: با مسئولین کشور هم جلسه خواهیم داشت و امروز با معاونین وزارت کشور و فردا با معاون اول رئیس جمهور نشستی خواهیم داشت.  امیدواریم در پایان این نشست امکان خدمت بیشتر فراهم شده، گام بلندی برای رفاه مردم برداریم و پیشرفت و آبادانی را در کشور در پیش بگیریم. 

رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران درخصوص امضای تفاهم خواهر خواندگی تهران و کربلا اضافه کرد: تهران و سایر شهرها طبق قاعده خاصی با کلانشهرهای دیگر تفاهم خواهر خواندگی خواهند داشت و ما بر همین اساس با استاندار کربلا تفاهم نامه ای را امضا کردیم و مسیری که بعد از این تفاهم نامه دنبال می شود تشکیل گروه های مشترک و کمک گرفتن و کمک دادن برای رونق و آبادانی تهران و کربلا است.

انتقال نمایشگاه بین‌المللی به شهر آفتاب طبق مصوبه

زاکانی در خصوص ترافیک تهران و به ویژه ترافیک اطراف نمایشگاه بین المللی بیان کرد: موضوع نمایشگاه از قبل مصوبه ای دارد که نمایشگاه بین المللی به شهر آفتاب منتقل شود؛ در سال‌های اخیر شهر آفتاب به دلیل کرونا غیر فعال بود اما در ماه های اخیر آن را فعال کردیم و برای امسال حدود ۴۷ نمایشگاه در آن برگزار می شود که البته چند مورد آن برگزار شده است. این گره ترافیکی تا وقتی که نمایشگاه بین‌المللی ظرفیت های پیرامونی خود را توسعه ندهد که البته قابل توسعه دادن نیست و مشکلاتی برای پارکینگ و حمل و نقل آن وجود دارد، ادامه دارد؛ اخیرا نیز نمایشگاهی در حوزه ساختمانی وجود داشت که ترافیک این محدوده را تشدید کرد.

افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال

وی عنوان کرد: اما ناظر به کلیت بحث ترافیک تا وقتی که حمل و نقل عمومی تقویت نشود و مردم از وسایل شخصی خود استفاده کنند و از حمل و نقل عمومی با یک آسایش خاطر استفاده نکنند، این مشکلات را داریم؛ ما وظیفه خود می دانیم که با تقویت حمل و نقل عمومی این مسیر را طی کنیم، لذا امسال هدف گذاری ما در تهران اضافه کردن ۳۳۵۰ دستگاه اتوبوس به ۲۲۰۰ دستگاه اتوبوس فعال موجود و افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو است. 

ایمن سازی گود برج میلاد از ۲ ماه پیش

شهردار تهران درخصوص ضرب‌الاجل وزیر کشور به شهرداری ها در خصوص شناسایی سازه های ناپایدار عنوان کرد: میراثی را همه کلانشهرها داریم که نقاط مثبت و منفی دارد، یکی از این نقاط دارای مشکل، ساختمان‌های سست و ناایمن و یا گودهای پرخطر است. بر همین اساس ستاد ایمنی را در شهرداری تشکیل دادیم و آن را تبدیل به یک پروژه ای کردیم که این ساختمانها و گودها را شناسایی و کار را با جدیت دنبال کنیم. در بخشی از این  موارد شناسایی ها منجر به یک سری عملیات اجرایی شده و دیروز یکی از ساختمان‌های پرخطر تهران را  پلمب و تخلیه کردیم. همچنین از حدود دو ماه پیش ایمن سازی گود برج میلاد که سال‌ها رها شده بود را با جبران منابع آغاز کردیم؛ بنابراین  امسال بخش زیادی این اقدامات را خواهیم داشت تا شهر از این تهدیدات رنج نبرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث ساختمان‌های ناایمن ساختمانی داشتیم در مرکز شهر که قبلا یک طبقه آن تخریب شده بود اما مجوز گرفته بودند که دو طبقه دیگر بسازند؛ با کار جدی و پیگیری، این مسأله لغو شد و مسیری که جنبه ایمنی شهر و شهروندان را تأمین می کند تصویب و تثبیت شد. این مسأله برای ساختمان‌ها کار یک‌شبه ای نیست و در این ستاد این اقدامات را دنبال می‌کنیم. 
انتهای پیام/

۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 25047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =