تجلیل از آزاده و نویسنده‌ کتاب زندان موصل و جانباز آزاده‌ جامعه ارامنه منطقه۸

شهردار منطقه۸ همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی از دو جانباز آزاده و شهروند منطقه ۸ تجلیل و قدردانی کرد.

️به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی در ششمین روز از برگزاری ویژه برنامه «تعزیت خورشید» ضمن حضور در این مراسم معنوی از "علی اصغر رباط جزی"، نویسنده کتاب زندان موصل و "باگراد کشیش آبنوسی" از شهروندان جامعه ارامنه منطقه۸ تقدیر و این روز را گرامی داشت.

️شهردار منطقه ۸ در مراسم تعزیه خوانی که در میدان نبوت تهران برگزار شد؛ اظهار داشت: روحیه ایثارگری جانبازان و خانواده معزز شهدا برگرفته شده از مکتب حسینی و الگوی این عزیزان، اهل بیت(ع) است که رنج و تحمل سال‌ها اسارت را برایشان ممکن ساخته است.

️شهردار منطقه۸ اشاره ای به کتاب «زندان موصل» کرد و افزود: آقای رباط جزی بیش از ۸ سال از دوران اسارت خود را در اردوگاه‌های عراق گذرانده‌ و در طول این مدت، عرصه مبارزه را در اجرای برنامه‌های فرهنگی، سیاسی و عقیدتی برای تقویت روحیه اسرا و اتحاد میان آن ها انجام داده که این نشانه ای از ایمان، اعتقاد، جهاد و ایثار است.

️تنهایی از فداکاری‌های جامعه ارامنه در دفاع از خاک ایران سخن گفت و تصریح کرد: "باگراد کشیش آبنویسی" آزاده و جانباز ۲۵٪ ارامنه منطقه۸؛ در ۳۱ تیر ۱۳۶۷ در منطقه قصر شیرین، سر پل‌ذهاب به اسارت دشمن درآمد و سال‌های زیادی متحمل رنج اسارت بوده که کوچکترین وظیفه ما در قبال این فداکاری بزرگ، تجلیل از این‌ عزیزان و گرامیداشت این روز است.

️گفتنی است کتاب "زندان موصل" به قلم علی اصغر رباط جزی شامل خاطرات این شهروند منطقه ۸ تهران از اردوگاههای موصل ۱،۲،۳،۴ است.

انتهای پیام

۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 25055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =