به دنبال رفع موانع فرهنگی و اجتماعی در تهران هستیم

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در راستای سلسله بازدیدهای طرح «چهارشنبه‌های فرهنگی» به منظور بازدید از پروژه‌های فرهنگی به همراه حمید جوانی شهردار منطقه سه در این منطقه حضور یافت.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از زورخانه قمر بنی هاشم(ع) در ده ونک بازدید کرد و در حاشیه این بازدید ضمن تاکید بر حمایت از پروژه‌های ورزشی اظهار کرد: باید از از ظرفیت های فرهنگی و ورزشی در شهر استفاده کرد.

وی افزود: قسمتی از هویت اصلی  شهر تهران تکیه بر موضوعات جوانمردی است. شکل گیری این موضوع در ورزش های زورخانه ای شکل بیشتری دارد؛ در شمال شهر تهران و در منطقه سه شهرداری پایتخت اصالت ورزش باستانی وجود دارد و جوانان در این مکان جوانمردی را می‌آموزند؛ شهرداری تهران مخصوصا سازمان ورزش شهرداری تهران تمام تلاش خود را در جهت کمک رسانی به ورزش های باستانی انجام خواهد داد.

نادعلی در ادامه یادآور شد: کمک به مکان های فرهنگی مانند مساجد، هیات‌ها و حتی زورخانه‌ها می‌تواند در استفاده از ظرفیت اجتماعی و بالا بردن مشارکت اجتماعی مفید باشد.

به دنبال رفع موانع فرهنگی و اجتماعی در شهر تهران هستیم

در ادامه نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از باشگاه تیراندازی سئول بازدید کرد و در حاشیه این بازدید با تاکید بر استفاده از ظرفیت اماکن ورزشی شهر تهران گفت: اماکن ورزشی شهرداری تهران رقم‌ها و تعرفه‌های کمتر از قیمت روز دارد؛ به همین منظور مشکلاتی رخ می دهد و نمی توان مربی های زیادی را در این اماکن استخدام کرد.

وی افزود: این موضوع نیازمند تحول است که کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به همراه سازمان ورزش به صورت جدی دنبال حل این مشکلات است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید مجموعه های ورزشی سطح بندی و چگونگی اداره اماکن ورزشی به صورت کامل و جامع مشخص شود که توسط مناطق و یا سازمان ورزش باشد؛ لایحه ای در این زمینه در دست تهیه است که به زودی به صحن شورا می‌آید. ما به دنبال رفع موانع فرهنگی و اجتماعی در شهر تهران هستیم.

نقش ورزشگاه آرارات در ظرفیت سرانه ورزشی پایتخت

سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه ضمن بازدید از مجموعه ورزشی آرارات در منطقه سه و ادای احترام به شهدای ارامنه اظهار کرد: شهرداری تهران وظیفه دارد به همه شهروندان تهرانی خدمات ارائه دهد و شهروندان ارامنه تهرانی نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

وی افزود: مجموعه آرارات در منطقه سه ظرفیت خوبی در زمینه ورزشی به این منطقه اضافه کرده است؛ این مجموعه مشکل مخازن آب داشته که شهرداری تهران به صورت جدی پیگیر حل این مشکل بوده است.

نادعلی ادامه داد: کف سالن‌های چند منظوره مجموعه آرارات از سوی شهرداری تهران مورد رسیدگی قرار گرفته است و از مهر ماه قابل بهره برداری خواهد بود؛ از سوی دیگر رسیدگی به استخر این مجموعه با مشارکت بخش خصوصی و مدیریت شهری تهران و وزارت ورزش و جوانان از دیگر موضوعاتی است که مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در پایان بازدید از مجموعه ورزشی آرارات منطقه سه، مدیران این مجموعه ورزشی از علیرضا نادعلی سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و حمیدرضا جوانی شهردار منطقه سه تقدیر کردند.

لزوم تسریع در احیا مسجد «المتقین» در منطقه ۳

مسجد «المتقین» مکان بعدی بود که سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از آن بازدید کرد؛ نادعلی در این بازدید بر لزوم تسریع فرایند عملیات ساخت این مسجد تاکید کرد.

لزوم توجه به سراهای محلات

نادعلی در ادامه در سرای محله دروس ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه گفت: موضوع توجه به سراهای محلات از جمله موضوعاتی است که باید به صورت جدی دنبال شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در مورد رسیدگی به فعالیت سراهای محلات گفت: سراهای محلات برای استفاده از ظرفیت مردمی در زمینه فرهنگی و اجتماعی ساخته شد؛ اما از یک زمانی به بعد سراهای محلات از راه اصلی خود خارج شدند که در شورای اسلامی شهر تهران برای مدیریت سراهای محلات در حال تدوین قوانین جدیدی هستیم تا مجدداً از ظرفیت مردمی در محلات استفاده شود البته نظارت بر اجرای این قوانین نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که پیگیر آن نیز خواهیم بود.

حضور در گلزار شهدای پاسداران

نادعلی نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در گلزار شهدای پاسداران ضمن ادای احترام به مقام شهدا اظهار کرد: بناهایی که به عنوان یادبود و آرامگاه شهدا ساخته می شود، باید با رویکرد اسلامی و انقلابی و هنر ایرانی باشد.

وی افزود: باید توجه داشت که باید از الگوهای اسلامی در ساخت آرامگاه های شهدا به صورت ویژه استفاده شود.

در ادامه طرح چهارشنبه‌های فرهنگی، نادعلی نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهردار منطقه با معاونان منطقه سه شهرداری تهران نشست برگزار کرد.

در این نشست نقطه نظرات در زمینه فعالیت فرهنگی در منطقه مطرح شد و بیشتر به موضوعات حفظ سرانه فضای ورزشی در منطقه و رسیدگی به آسیب های اجتماعی اشاره شد.

نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم پیوست فرهنگی در اجرای پروژه های منطقه سه تاکید کرد.

در ادامه طرح چهارشنبه های فرهنگی علیرضا نادعلی نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با نخبگان و فعالان فرهنگی منطقه سه دیدار و گفتگو کرد و در حاشیه این دیدار گفت: نکته مهمی که در این جلسات رخ داد حس هم افزایی بود که نکته مثبتی است و بنده به عنوان نماینده مردم به این نوع نشست ها و جلسات هم اندیشی نیاز دارم؛ شهرداری منطقه سه، نوعی مدیریت شهری فرهنگی است.

در پایان بازدید چهارشنبه‌های فرهنگی، نادعلی و جوانی شهردار منطقه سه در مسجد قبا حضور پیدا کردند.

توجه ویژه به موضوعات فرهنگی و استفاده از ظرفیت مردمی در مدیریت محلات و مقابله با سگ گردانی از جمله درخواست های مردمی در منطقه سه بود.

نادعلی در جریان این دیدار اظهار کرد: موضوع مسجد محوری از جمله موضوعاتی است که به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان فرهنگی در منطقه

در پایان حمید جوانی شهردار منطقه سه بیان کرد: طرح چهارشنبه های فرهنگی به رشد و توسعه فرهنگی کمک می کند.

وی‌ افزود: نکاتی در چهارشنبه های فرهنگی مطرح شد که با دقت در منطقه سه اجرایی خواهیم کرد؛ همچنین باید از ظرفیت نخبگان و فعالان فرهنگی در منطقه استفاده کنیم که این اتفاق در حال انجام است.
 
انتهای پیام/

۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
کد خبر: 25058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =