حمایت مدیریت شهری از ترویج ورزش‌های نوین/همگانی شدن رشته ورزش پدل

شهردار منطقه ۲۲ گفت: مدیریت شهری این آمادگی را دارد تا از ورزش های نوین و جدید حمایت کند تا همه شهروندان از این ورزش ها بهره مند شوند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، وحیدرضا محمدی در دیدار با مسعود سلیمانی رییس فدراسیون اسکواش از فعالیت  توسعه ورزش پدل بازدید کرد و اظهارداشت: در این دوره از مدیریت شهری توجه ویژه ای به موضوع توسعه و ترویج ورزش برای بهره مندی همگان صورت گرفته است.

وی افزود: منطقه ۲۲ ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت  ورزشی همگانی و توسعه آن دارند که خوشبختانه این روزها شاهد آن هستیم که در کنار مجموعه ورزشی آزادی و محیط های موجود ورزشی مدیریت شهری بخش خصوصی نیز وارد میدان توسعه ورزش در این منطقه شده است.

سلیمانی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های مدیریت شهری در توسعه ورزش همگانی گفت: ورزش پدل یک ورزش فکری و پر تحرک است که این روزها مورد استقبال بسیاری از جوانان قرار گرفته است و در عین حال مسابقات جهانی نیز دارد.

وی افزود: محیط برپایی این مجموعه نیازمند مساحت قابل توجه نیست و در یک زمین کوچک می توان چند محیط فعالیت پدل فراهم کرد؛ اما راه اندازی این مجموعه نیازمند کمک بخش خصوصی است که خوشبختانه بخش خصوصی در این زمینه مشارکت بالایی دارد.

گفتنی است؛ پدل را ورزش قرن بیست و یکم می‌نامند و در اروپا، آمریکای لاتین، کانادا و حتی هندوستان علاقه مندان بسیاری دارد. در آرژانتین و اسپانیا حدود شش میلیون بازیکن در ورزش پدل فعال هستند ولی این رشته در ایران کم‌تر شناخته شده است. پدل ورزش پرتحرک و نیازمند تمرکز است.

رشته‌ ورزشی پدل ترکیبی از چند ورزش راکتی مثل تنیس، بدمینتون و اسکواش است. اختراع این رشته‌ ورزشی به چند دهه قبل بر می‌گردد، اما در طول سال‌های گذشته دچار تغییراتی شده و به شکل امروزی خود رسیده است.

انتهای پیام

۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 25064

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =