هزار و ۴۰۰ اتوبوس شرکت واحد بازسازی می‌شوند/ورود بخشی از اتوبوس‌های بازسازی‌شده به ناوگان از مهر

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مراسم معارفه بازرس قانونی این شرکت که با حضور رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، با ارائه گزارشی از اقدامات اجرا شده و برنامه‌های پیش‌بینی شده شرکت واحد به منظور ارتقاء و توسعه خدمات ناوگان اتوبوسرانی، لزوم حمایت شورای شهر برای دست‌یابی به اهداف مورد نظر به این منظور را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران؛ بهرام نکاحی در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم گفت: واقعیت این است که ناوگان اتوبوسرانی تهران در گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته و برای جبران عقب‌ماندگی‌های موجود، باید تلاش کنیم تا مردم آثار و نتایج خدمات ناوگان را در زندگی و آمد و شد خود مشاهده کنند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس تکالیف قانونی، سهم اتوبوسرانی از جابه‌جایی مسافر، ۲۵ درصد یعنی ۵ میلیون سفر از ۲۰ میلیون سفر روزانه در تهران است، اظهار کرد: این در حالی است که سهم اتوبوسرانی از جابه‌جایی مسافر در حال حاضر، کمتر از ۴ درصد است و تنها ۸۰۰ هزار سفر روزانه از طریق ناوگان اتوبوسرانی انجام می‌شود.
نکاحی با بیان اینکه وقتی سهم حمل و نقل عمومی از سفرهای شهری کاهش پیدا می‌کند، حمل و نقل شخصی جایگزین آن می‌شود، تصریح کرد: شرکت واحد یک شرکت خدمات حمل و نقلی مطلق نیست و اثرگذاری و نقش آن در ابعاد و زوایای مختلف زندگی و رفت و آمد شهروندان، مشهود و ملموس است.
وی با اشاره به اینکه وقت آن رسیده تا فرآیندها، رفتارها و رویکردها را تغییر بدهیم و لازم است خلاء موجود در کمک دولت برای پرداخت بخشی از یارانه بلیت و بر عهده گرفتن سهمی که در خرید ناوگان دارد ترمیم شود، اظهار کرد؛ برای برون‌رفت از این شرایط، تشریک مساعی مسئولان ذیربط در این امر با اهتمام و جدیت بیشتر ضرورت دارد.
نکاحی با بیان اینکه برای ارائه خدمات شایسته به مردم شریف و عزیز تهران، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی یکی از راهکارهای تأثیرگذاری است که در صدد احیای آن هستیم، تصریح کرد: اعتقاد داریم، ورود مؤثر شرکت‌های خصوصی به ناوگان اتوبوسرانی، شرایط موجود را به سمت و سوی شرایط مطلوب سوق می‌دهد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از نیروی انسانی این مجموعه به عنوان سرمایه‌های بسیار ارزشمند و غنی که اقدامات جهادی ناوگان اتوبوسرانی را با تدبیر و همت پیش می‌برند، نام برد و خاطرنشان کرد: شهردار محترم تهران، نگاه ویژه‌ای به اتوبوسرانی دارند و بر این اساس، بازسازی ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس را در دستور کار قرار داده‌ایم که بخشی از آن در مهرماه و همزمان با بازگشایی مراکز آموزشی وارد ناوگان می‌شوند.
بر اساس این گزارش، سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه زندگی و معیشت مردم با فعالیت شرکت واحد اتوبوسرانی گره خورده است، بر حمایت حداکثری شورای شهر برای بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تأکید کرد و گفت: توسعه اتوبوسرانی، سهل‌الوصول‌ترین امکان برای کاهش مشکلات حمل و نقلی است.
گفتنی است، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در خاتمه این جلسه، محمدحسین نوروزی دبیر این کمیسیون را به عنوان بازرس اصلی شورای شهر در شرکت واحد معرفی کرد.

انتهای پیام 

۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 25071

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =