پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک میان شورای عالی استان‌ها و وزارت میراث فرهنگی

رییس شورای عالی استان‌ها پیشنهاد داد تا با تشکیل کارگروه مشترک میان این شورا و وزارت میراث فرهنگی، نقطه نظرات و پیشنهادات و انتقادات منتقل شود تا ارتباطی سازمان‌یافته و مثمر ثمر میان این دو مجموعه شکل گیرد.

به گزارش شهر، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در نشست هم‌اندیشی اعضای این شورا با ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ضرغامی از مدیران تحول‌گرایی است که نوآوری و اسیر نشدن در فرم از جمله ویژگی‌های مدیریتی اوست.

وی با اشاره به اینکه بعد از نفت، گردشگری از ظرفیت‌های بزرگ کشور است و کشور ما پتانسیل‌های بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف گردشگری دارد گفت: با کار جهادی و نگاه نوآورانه و تحول‌گرایانه می‌شود این ظرفیت را از وضعیت فعلی خارج کرد و با شناختی که از ضرغامی دارم وی می‌تواند این اقدام را انجام دهد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شوراها یک خانواده بزرگ ۱۲۶ هزارنفری از دل مردم هستند که نشان‌دهنده ظرفیت بی‌بدیل این نهاد است و نزدیک‌ترین ارتباطات در موضوعات گردشگری و بافت تاریخی را در مجموعه مدیریت شهری با وزارتخانه میراث فرهنگی دارد، ابراز داشت: در تلاش هستیم تا در دوره ششم شوراها، نگاه حداقلی به این مجموعه را به یک بهره‌برداری حداکثری برسانیم.

وی گفت: این مهم به تعاملات شوراها و شورای عالی استان‌ها با قوای سه‌گانه و نهادهای مؤثر نظام برمی‌گردد و هر چند ارتباطات مثبتی در این مدت ایجاد شده، اما برای رسیدن به هدفمان راه طولانی در پیش داریم.

سروری در ادامه پیشنهاد داد تا با تشکیل کارگروه مشترک میان شورای عالی استان‌ها و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نقطه نظرات و پیشنهادات و انتقادات منتقل شود تا ارتباطی سازمان‌یافته و مثمر ثمر میان این دو مجموعه شکل گیرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها ابراز امیدواری کرد با نگاه اجتماعی که وزیر دارد، از ظرفیت نظام شورایی کشور برای تحول در رویکردهای گردشگری و بافت تاریخی کشور استفاده شود و درهای زیادی در این حیطه به روی شوراها گشوده شود.

سروری در پایان به مسئله بافت تاریخی شهرها هم اشاره کرد و گفت:  مدیریت شهری در بافت تاریخی به علت نگاه بسته و منجمد در گذشته با مشکل روبه‌رو است و این موضوع بافت تاریخی را از فرصت به تهدید تبدیل کرده و امیدواریم با نگاه مثبت ضرغامی شاهد گشایش در این حوزه نیز باشیم.

قرار گرفتن عموم بناهای فرهنگی در بافت فرسوده

عضو شورای عالی استان‌ها نیز در این نشست گفت: چون عموما بناهای فرهنگی در بافت فرسوده واقع شده است، این بافت‌ها فریز شده و بازسازی نمی شود.

حجت السلام سید محمد آقا میری خطاب به عزت االه ضرغامی گفت: در پایتخت مناطقی داریم که بیش از ۵۰ درصدش بافت فرسوده است و بناهای میراثی و بصری دارد.

وی اظهار داشت: چون عموما بناهای فرهنگی در بافت فرسوده واقع شده است، این بافت‌ها فریز شده و بازسازی نمی شود.

آقامیری افزود:  در این بافت‌ها تنها مجوز ساخت ۲ طبقه بنا داده می شود و به خمین دلیل وضعیت ناهنجاری ایجاد شده است.

این عضو شورای عالی استان‌ها با اشاره به ناپایایدار بودن بافت این مناطق و مخاطرات آن، اظهار داشت: خواه ناخواه زلزله تهران می آید و در این بافت‌ها فاجعه انسانی خواهیم داشت و پیش بینی ‌می‌شود ۵۰۰ هزار نفر تلفات در این مناطق داشته باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 25075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =