برپایی مراسم جاماندگان اربعین از میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی

نشست هماهنگی ستاد «جاماندگان اربعین حسینی» با حضور نمایندگانی از۵۰ نهاد مسئول در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نشست هماهنگی ستاد «جاماندگان اربعین حسینی»، در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و  با حضور نمایندگانی از سپاه پاسداران  تهران بزرگ، اداره کل آموزش و پرورش استان تهران، تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، مسئولان رسانه ملی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان‌ها و مناطق شهرداری تهران، سازمان استانداری و فرمانداری تهران، فرمانداری شهرستان ری، بسیج جامعه زنان کشور، حوزه‌های علمیه بانوان استان تهران، استانداری تهران، نیروی انتظامی تهران بزرگ، سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، پلیس راهور تهران، اورژانس تهران، سازمان هلال احمر تهران، سازمان آتش نشانی تهران، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، سازمان تاکسیرانی، شرکت بهره‌برداری مترو تهران و ... برگزار شد.

در این جلسه سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع)، پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی را یک آیین بزرگ مذهبی در تهران دانست و ادامه داد: این بذر حدود ۱۰ سال قبل کاشته شده و حالا ثمره‌ی آن حضور پرشور عاشقان اباعبدلله در این مراسم است. 

وی افزود: در دوران کرونا این مراسم با محدودیت‌هایی همراه بود اما امسال به یاری خداوند و با همکاری نهادهای دیگر، این مراسم باشکوه‌تر از گذشته برگزار خواهد شد.

فاطمیان‌پور در خصوص زمان و مسیر پیاده‌روی گفت: پیاده‌روی جاماندگان در شهر تهران از ساعت ۷ صبح از میدان آئینی امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد. همچنین در طول مسیر، موکب‌ها و غرفه‌هایی برای پذیرایی از زائران برپا است و تا پایان زمان راهپیمایی به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

وی نیاز به هماهنگی نهادهای مختلف در برگزاری این مراسم را ضروری دانست و افزود: با توجه به اینکه موج جدید کرونا روبه کاهش است، پیش‌بینی می‌شود امسال این برنامه با حضور بیشتر زائران برگزار شود. خوشبختانه همه‌ نهادهای دخیل در این برنامه با تمام توان خود برای خدمت‌رسانی به زائران اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم بتوانیم با یاری امام حسین (ع)، مراسمی باشکوه و پرشور برگزار کنیم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی همچون برپایی غرفه کودکان، غرفه بانوان و پویش مجازی «نذری اربعین» اشاره کرد و گفت: تمام تلاش‌مان این است که امکانات و شرایط مناسبی برای زائران فراهم کنیم به طوری‌که خاطره‌ خوبی در ذهن خانواده‌های شرکت‌کننده باقی بماند.

در ادامه این نشست مسئولان به بحث و تبادل نظر در خصوص هماهنگی بیشتر در هر چه با شکوه برگزار شدن مراسم جاماندگان اربعین حسینی در تهران پرداختند و مسئولیت نهادهای حاضر در جلسه با بررسی امکانات و شرایط، مشخص شد.

فضاسازی و تبلیغات، برنامه‌ریزی برای بازگشت زائران، تجهیز موکب‌ها، استقرار وسایل نقلیه عمومی، مدیریت ترافیک و ... از جمله موارد دیگری بود که در این جلسه بحث و بررسی شد.

پیاده‌روی «جاماندگان اربعین حسینی (ع)» در تهران از ساعت ۷ صبح از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با حضور عاشقان اباعبدلله برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 25293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =