پیگیری جذب اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای تحقق پروژه‌های نوسازی در بافت فرسوده

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران از مساعدت شرکت بازآفرینی شهری ایران برای تسریع در روند جذب اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی در راستای ارتقاء کیفیت زندگی در بافت های فرسوده و اجرای پروژه های نوسازی خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، در جلسه ای که با حضور سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران و معاون ساماندهی و بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد، آخرین اطلاعات مربوط به بافت‌های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه های کشور و شهر تهران ارائه و مقرر شد برای تسریع در شناسایی بافت های فرسوده تهران براساس شاخص های ابلاغی اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری، اقدامات لازم صورت پذیرد.

حبیب خراسانی، معاون ساماندهی و بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت‌های ستاد بازآفرینی کلانشهر تهران، بر محوریت شهر تهران برای انتقال تجارب و راهبری سایر کلانشهرها در حوزه بازآفرینی شهری تأکید کرد.

مهدی هدایت، سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران نیز در این جلسه ضمن تشریح برنامه ها و مأموریت های سازمان نوسازی در این دوره از مدیریت شهر، بر ضرورت همکاری کلیه دستگاه های ذی نقش در فرآیند نوسازی و هماهنگی با استانداری تهران برای توسعه اقدامات اجرایی دستگاه های مذکور تأکید کرد.

اختصاص مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های محرومیت زدایی و راهسازی در محدوده شهر تهران از محل منابع مصوبات سفر استانی رئیس جمهور در حوزه بافت‌های فرسوده از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که مقرر شد با توجه به وضعیت محلات کم برخوردار بافت های فرسوده و پروژه های در دست اقدام سازمان نوسازی شهر تهران، این اعتبار جذب شود.

در پایان این جلسه توافق شد کمیته هماهنگی تفاهم نامه فیمابین شهرداری تهران و وزرات راه برای تحقق مسائل موجود و رونق بخشی به بازآفرینی شهری و تولید مسکن به طور منظم تشکیل شود.

انتهای پیام 

۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 25410

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =