برگزاری مسابقات قهرمان شهر در محلات نه‌گانه منطقه ۱۶

شهردار منطقه ۱۶ گفت: مسابقات تفریحی ورزشی محلات با عنوان (قهرمان شهر) با هدف ترویج الگوهای مشارکت شهروندان در ورزش های تفریحی و همگانی در منطقه اجرا می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، سید مرتضی روحانی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی در سطح محلات به عنوان یکی از راهکارهای اساسی در غنی سازی اوقات فراغت شهروندان، کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقای سطح سلامت جسمانی و روانی، تحکیم بنیان خانواده و ایجاد پیوستگی در تشکل های اجتماعی محله و تحکیم روابط اجتماعی محله گفت: ضروری است با نگاهی آینده نگر و عالمانه به تمامی ظرفیت ها، با خلاقیت و درک فرصت های مدیریت شهری در زمینه ورزش و نشاط شهروندان گام های موثری برداریم.

سید مهدی حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز در این باره گفت: غنی سازی اوقات فراغت شهروندان، ایجاد، توسعه هویت محله ای، ایجاد انسجام اجتماعی بین شهروندان، آشنایی هرچه بیشتر ساکنان محله با یکدیگر در گروه های سنی مختلف، ایجاد زمینه های مشارکت هرچه بیشتر شهروندان، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ... از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات در محلات نه گانه است.

وی ادامه داد: این مسابقات با حضور شهروندان در ۸ رشته آمادگی جسمانی، بدمینتون، تنیس روی میز، والیبال، بسکتبال، داژبال، شنا و ژیمناستیک برگزار می شود که در افزایش نقش ورزش شهروندی در بهبود زندگی این عزیزان، استمرار حمایت از توسعه ورزش شهروندی در بین اقشار مختلف، توسعه نهضت داوطلبی در ورزش شهروندی، ارتقاء جایگاه ورزش، توسعه ورزش شهروندی با محوریت خانواده-محله و مسجد و بهره گیری از ظرفیت های نخبگان و پیشکسوتان ورزشی محلات بسیار موثر است.

زهره یزدانی مدیر ورزش بانوان منطقه با اشاره به مسابقات انفرادی و تیمی خاطر نشان کرد: این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان شامل رشته های انفرادی تمامی رده های سنی و رشته های تیمی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان اجرا می شود، مسابقات بسکتبال در دو رده سنی ۱۴ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۳ سال در دور محله ای با حضور ۱۳۶ تیم از تیر ماه سال جاری آغاز شد و تا پایان شهریور ماه به سرپرستی سرکار خانم اسلام زاده مربی تیم ملی جوانان کشور در ۴ سطح ادامه دارد.

انتهای پیام 

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 25650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =