ارسال ۳۰ دستگاه تجهیزات مکانیزه رفت و روب به کشور عراق/آغاز اعزام هزار پاکبان به عتبات عالیات از ۱۵شهریور

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از واکسیناسیون هزار نفر از نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران و اعزام این افراد به مراسم راهپیمایی اربعین حسینی از تاریخ ۱۵ شهریورماه خبر داد.

به گزارش شهر ‌و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، محمد مهدی عزیزی با تاکید بر انجام واکسیناسیون به عنوان یکی از شرایط حضور نیروهای خدماتی و زائرین در کشور عراق گفت: هزار نفر از پاکبانان با همراه داشتن کارت ملی، کارت واکسیناسیون دوزهای دوم و سوم کرونا و معرفی نامه کتبی برای انجام آزمایش در زمان مقرر طی دو روز در محل ساختمان مرکزی سازمان پسماند حاضر شدند.  

وی با تاکید بر لزوم حضور شایسته کارگران شرکت‌های پیمانکاری فعال در امر نظافت و رفت و روب و تفکیک در مبداء و فضای سبز در عتبات عالیات، سایر شهرها و مسیر راهپیمایی باشکوه زائرین در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌ها و جلسات برگزار شده با مناطق۲۲ گانه، فرآیند ثبت نام و اعزام نیروهای کارگری واجد شرایط خادم الحسین(ع) به کشور عراق با ثبت مشخصات فردی و بارگذاری تصویر تائیدیه بین‌المللی کارت واکسن کرونا از وزارت بهداشت انجام شد.

وی با اشاره به اعزام بیش از ۳۰ دستگاه تجهیزات مکانیزه رفت و روب و نظافت شهری شامل تانکر، فان و غلتان، همچنین حدود ۸۰۰ عدد مخزن پلاستیکی جهت مشارکت در امر پاکسازی در ایام اربعین در کشور عراق افزود: تمامی نیروهای کارگری خادم‌الحسین(ع) مجهز به وسایل انفرادی و بهداشتی شخصی شامل لباس کار، ماسک دستکش، ملحفه، مسواک، حوله و... خواهند بود.

عزیزی اظهار داشت: اعزام پاکبانان از تاریخ ۱۵ شهریورماه آغاز می شود و تاریخ بازگشت آن‌ها نیز سه روز پس از پایان مراسم اربعین است. 

عزیزی ادامه داد: روز پنجشنبه در مراسمی مردمی و باشکوه آیین بدرقه زائران و موکب‌داران اربعین در مصلی تهران با حضور شهردار تهران برگزار شد و طی این مراسم نیروهای پاکبان اعزامی نیز توسط دکتر زاکانی بدرقه شدند تا طی روزهای آتی عازم این سفر روحانی شده و به زائران سیدالشهدا(ع) خدمت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در پایان از اعزام ماشین‌آلات و ادوات سنگین به شهرهای مهران و ایلام نیز خبر داد و گفت: به مناسبت پیاده‌روی اربعین، ۱۰ دستگاه خودروی زباله‌کش، دو دستگاه تانکر ۱۸ هزار لیتری و دو دستگاه بازوی غلتان و مخزن غلتان به این شهرها اعزام شد تا در امر نظافت شهرهای مرزی که محل تردد جمعیت میلیونی زائران اربعین هستند به مسئولان محلی کمک کنند.

انتهای پیام 

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 25652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =