بررسی مسائل شهرسازی و معماری منطقه ۱۰ در پایان‌نامه‌های دانشجویان دانشگاه سوره

دانشجویان دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره موضوعات شهرسازی و معماری منطقه ۱۰ تهران را با حمایت‌های مدیریت شهری این منطقه و در قالب پایان‌نامه‌های دانشجویی بررسی کردند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، با تعامل شهرداری منطقه ۱۰ و دانشگاه سوره از پایان‌نامه دانشجویان کارشناسی رشته معماری این دانشگاه با موضوعات مختلف مرتبط با محلات منطقه دفاع به عمل آمد.

پایان‌نامه‌های مربوطه با موضوعات توسعه کارآفرینی و بسترسازی شهر کارآفرین (نمونه مورد منطقه ۱۰)، طراحی پیاده‌راه خیابان شهید عرب، طراحی میدان (نمونه موردی میدان جمهوری اسلامی)، هوشمندسازی فرایند مدیریت پسماند (نمونه مورد منطقه ۱۰)، اثرات فرهنگی و اجتماعی سکونت در بافت‌های فرسوده بر کیفیت زندگی شهروندان (نمونه موردی محله بریانک)، تهیه دستورالعمل رعایت محیط زیست در محلات (نمونه موردی محله بریانک)، توسعه و تقویت گردشگری حلال در منطقه ۱۰، تحلیل فرم ریخت‌شناسانه قسمت شمالی محل سلسبیل، تعیین الزامات تحقق زیست شاد در فضای شهر (نمونه موردی پلازای بریانک) و... از جمله پایان‌نامه‌هایی بودند که از سوی دانشجویان مطرح و مورد دفاع قرار گرفتند.

شهرداری منطقه ۱۰ در پی تعامل هرچه بیشتر با مراکز علمی، فرهنگی و دانشگاهی در راستای پیوند مدیریت شهری و دانشگاه، بهره‌برداری از ظرفیت حضور دانشگاه سوره در این منطقه و همچنین تحقق بخشیدن به شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تعاملاتی را با دانشگاه سوره در راستای فراهم کردن فعالیت‌ها و پژوهش‌های دانشجویان این دانشگاه از ابتدای امسال فراهم کرده است.

در این راستا، کارگاه بازآفرینی محور شهید دعوتی (اسکیس) در خرداد ماه امسال با همکاری شهرداری منطقه ۱۰ و دانشگاه سوره در موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار برگزار شده بود.

انتهای پیام 

۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 25832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =