از دغدغه مدیریت شهری برای رفع مشکل ترافیکی مهرماه تا درخواست از وزارت کشور برای حل مشکل تردد اتباع در پیاده‌روی اربعین

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نودمین جلسه شورا، سخنان و تذکراتی را در خصوص موضوعات مختلف مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در نودمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه همکاران ما در شهرداری تهران جزء با ارزش ترین سرمایه های شهر هستند، اظهار کرد: باید توجه و اهتمام جدی نسبت به این سرمایه ها صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به جابجایی مدیران در شهرداری اشاره کرد و افزود: آقای مقدم مسئول حراست شهرداری تهران که انسانی پاکدست بود و مبارزه با فساد را به صورت غیرنمایشی دنبال می کرد، از بدنه شهرداری جدا شد که تلاش های وی جای تقدیر دارد.

صحن شورا متعلق به تمام مردم است

حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به بدرقه داوران بین المللی به قطر گفت: صحن شورا متعلق به تمام مردم است و این بدرقه و تقدیر در شورا انجام می شود.

وی ادامه داد: برخی می گویند حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تهران برای رونمایی از کاپ جام جهانی چه الزامی داشته اما این اتفاق در تمام شهرهای جهان می افتد و یک پروتکل جهانی به شمار می رود؛ تقاضا می کنیم فکر مردم را با این مسائل مخدوش نکنید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهردار صلاح دید به هر دلیلی احکامی را صادر کند، تصریح کرد: اینکه شهردار تشخیص داده مدیری را در طول کمتر از یک سال جابجا کند، تشخیص اوست. اینکه مدیری در شورا گزارش عملکرد ارائه دهد دلیل جابجایی او نیست.

درخواست از وزارت کشور برای حل مشکل تردد اتباع در پیاده‌روی اربعین

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اطلاع رسانی در خصوص پیاده روی اربعین اظهار کرد: این موضوع اعلام شد که اتباع به هیچ عنوان به سمت مرزها تردد نکنند. وزارت کشور مشکل اتباع و خانواده شهدای فاطمیون را با رایزنی با مسئولان عراق برطرف کند و مرزی را به تردد این افراد اختصاص دهند.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از ۲۱ متهم حادثه متروپل، ۱۲ نفر از مدیران شهری آبادان هستند، گفت: از این تعداد چهار نفر از سرپرستان شهرداری آبادان و هشت نفر از سرپرستان یا شهرداران منطقه یک یا معاونین شهرسازی این شهر بوده اند.

وی ادامه داد: آبادان ارتباط موضوعی با تهران نداشت اما این مسئله جهت عبرت پذیری چند جلسه در شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت. باید در تهران پیشگیری کنیم و نظارت ها را دقیق تر انجام دهیم.

شهرداری در موضوع ترافیک مهرماه اهتمام ویژه داشته باشد

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا در ادامه این جلسه با اشاره به گره کور ترافیکی ابتدای مهر اظهار کرد: رسانه ها نیز تأکید دارند که شهرداری در این زمینه اهتمام ویژه ای داشته باشد. ما نیز در شورا دغدغه جدی در این خصوص داریم.

وی افزود: طرح راه اندازی خطوط ویژه برای خودروهای بیش از یک سرنشین در دوره های قبل در معاونت حمل و نقل شهرداری مطرح شده بود که تقاضا داریم معاون حمل و نقل و ترافیک، بار دیگر این طرح را بررسی کنند.

آقامیری با بیان اینکه هر بزرگراهی ایجاد شود ظرفیت تولیدی ایران خودرو بیش از این معابر است، یادآور شد: باید به دنبال طرح های جدید برویم که خطوط ویژه برای خودروهای بیش از یک سرنشین از این طرح ها به شمار می رود.

وی با اعلام اینکه از هر ۱۰ خودرو هشت خودرو تک سرنشین هستند، گفت: ما در ساعت آغازین صبح، شاهد تردد سرویس های مدارس هستیم و باید بررسی شود که خطوط ویژه در این ساعات به این خودروها اختصاص پیدا کند.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جام جهانی فوتبال مهمترین رویداد ورزشی دنیاست، اظهار کرد: این یک افتخار برای جمهوری اسلامی است که یکی از ۳۲ تیم حاضر در جم جهانی است و سه نماینده از جامعه داوران در این رویداد حضور دارد.

وی افزود: اینکه داوران از کارمندان شهرداری تهران هستند، باعث افتخار ماست. ما در شهرداری تهران نیروهایی در تمام بخش ها داریم که اگر مدیریت شهری دقت کافی را داشته باشد می توانند از آنها در جایگاه های مدیریتی استفاده کند.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با اشاره به قفسه های خالی برخی اقلام در برخی میادین میوه و تره بار گفت: تقاضا داریم شهردار تهران در هیئت دولت این نکته را متذکر شود که تهیه مواد با توجه به شرایط اقتصادی دولت صورت بگیرد.

باید ۱۵ هزار مخزن در سطح شهر تهران تعویض شوند

وی همچنین خاطرنشان کرد: نظافت مخازن پس از تخلیه باید صورت بگیرد و به طور مداوم باید شتسشو انجام شود. باید ۱۵ هزار مخزن در سطح شهر تهران تعویض شوند و باید دستور داده شود که این مخازن آماده شود.

پیرهادی ضمن تقدیر از کلنگ زنی پنج هزار واحد مسکونی در تهران به ویژه در محله نفرآباد گفت: پس از ۴۰ سال محله نفرآباد از فریز بودن خارج شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

گفتنی است در این جلسه با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و همچنین مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و دیگر اعضای شورا از علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری، محمدرضا ابوالفضلی داوران ایرانی حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 25836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =