۱۰ هزار واحد مسکونی؛ آماده کلنگ‌زنی در مناطق ۱۸ و ۱۹/ داوطلبانه به پنجره دولت متصل شدیم و به دنبال توسعه آن هستیم

شهردار تهران با اشاره به اتصال شهرداری به پنجره واحد دولت یادآور شد: ما به پنجره واحد متصل شده‌ایم، اما این اختلاف نظر وجود داشت که اتصال انجام شود یا خیر؟ ما داوطلبانه به این پنجره متصل شدیم و به دنبال توسعه آن هستیم.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه نودمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به جز اربعین هر شنبه افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های عمرانی در شهر انجام خواهد شد، اظهار کرد: برای هشت پهنه ام‌آراف مناقصه برگزار می شود و هر کسی توان داشته باشد، تعهدات خود را انجام خواهد داد و باعث می‌شود که پیمانکاران تجمیع شده و نهاد گسترده‌تری را تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه با این اقدام دچار بازیگری پشت صحنه نخواهیم شد، تصریح کرد: در این راستا، مراحل کاملا شفاف اعلام خواهد شد و مناقصه برگزار می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه در کن یک مصوبه در دهه ۸۰ وجود دارد که کل املاک تملک شود، گفت: در آن زمان چون شهرداری منابع نداشته رها شده است. این منطقه به الگویی با یک بافت فوق العاده فرسوده و مشکل‌زا برای مردم تبدیل شده است.

زاکانی با اعلام اینکه شورای عالی شهرسازی، ساخت و ساز در قطعات هزار، هزار و ۵۰۰ و ۲۰۰ هزار متری که ۶۶ درصد قطعات را شامل می‌شوند تعیین تکلیف کرده بود که محل مناقشه شد و این منقاشه کاملا درست بود، خاطرنشان کرد: ما این شیوه را رد کردیم، چرا که در استان فارس نیز شاهد آن بودیم؛ تاکید کردیم ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار در این منطقه به تفرجگاه تبدیل شود تا مردم محله سود ببرند.

وی افزود: سعی کردیم الگویی برای ۷۰ هکتار نیز در نظر بگیریم که نوسازی شود و مجوز ایجاد شرایطی را دهیم تا تفرجگاه معنی داشته باشد.

زاکانی ادامه داد: بنا شد در بارگذاری شرایطی را ببینیم که مردم قدر السهم خود را مشخص کنند و ما بر اساس قیمت عادلانه خدمات ارائه کنیم و یا به کسانی که مایل به حفظ باغات خود هستند، کمک کنیم که زیر ساخت‌های باغ‌ها به تفرجگاه و تنفس‌گاه تهران تبدیل شوند.

وی با تاکید بر اینکه مردم کن مستحق خدمات بیشتری هستند، اظهار کرد: نفع شهرداری در این زمینه، راحتی مردم است.

شهردار تهران با اشاره به اتصال شهرداری به پنجره واحد دولت، یادآور شد: ما به پنجره واحد متصل شده ایم اما این اختلاف نظر وجود داشت که اتصال انجام شود یا خیر؟ ما داوطلبانه به این پنجره متصل شدیم و به دنبال توسعه آن هستیم.

زاکانی با اشاره به ساماندهی معتادان متجاهر یادآور شد: در قرارگاه اجتماعی تمام اعداد و ارقام مشخص است و از سه هفته پیش اعلام کردیم جمع آوری معتادان را آغاز کنیم و به ستاد مبارزه به مواد مخدر و نیروی انتظامی کشیده شد و مجوز را گرفتیم که نیروی تخصصی برای این اقدام آماده شوند اما نیروی انتظامی اعلام کرد که خود این کار را انجام می دهد. در حال حاضر بالغ بر سه هزار نفر در مراکز ساماندهی شدند که تاکید می شود این افراد را هیچ نهادی نمی‌پذیرفت.

شهردار تهران با اشاره به موضوع مبارزه با فساد خاطرنشان کرد: سعی کردیم سر و صدا نشود و تلاش این باشد که از حق و حقوق شهروندان در حد اعلاء دفاع شود. مدیری که بر کنار شد برای فضایی دیگر در نظر گرفته بودیم که پیشنهاد ما را قبول نکرد. به اقتضای توسعه فعالیت ها فردی دیگر در حراست شهرداری جایگزین خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه شهرداری تهران برای شنبه امید و افتتاح در هفته آینده یادآور شد: هفته آینده در منطقه ۱۹ بوستان ۱۶ هکتاری ایرانیان افتتاح می‌شود که نکته مهم این است که مناسب سازی صورت گرفته است.

زاکانی با بیان اینکه در منطقه ۱۸ و ۱۹ بالغ بر ۱۰ هزار واحد مسکونی آماده کلنگ زنی است، یادآور شد: صنعتی سازی یک هزار واحد نیز برای یک سال پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 25868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =