۴۰ هزار دست‌سازه نمدی پیشکش کودکان عزادار حسینی

پویش «نذر اربعین» با میزبانی از بانوان داوطلب برای ساخت ۴۰هزار دست‌سازه نمدی، روز پنجشنبه ۱۷شهریور ماه در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، پویش «نذر اربعین» ذیل برنامه «لشکر حسین(ع)» ویژه پیاده‌روی جاماندگان و عزاداران اربعین حسینی در شهر تهران در دو بخش برگزار می‌شود. در بخش اول این پویش، روز پنج‌شنبه ۱۷ شهریور ماه ۲هزار نفر از بانوان داوطلب در میدان امام حسین(ع) برای ساخت دست سازه­ هایی نمدی ویژه کودکان گرد هم می­آیند. در این پویش ۴۰هزار عروسک با نام‌های حنیف و حنیفا توسط بانوان داوطلب تولید می‌شود که این محصولات در مسیر راهپیمایی روز اربعین بصورت رایگان به کودکان شرکت‌کننده اهدا خواهد شد.

پویش «نذر اربعین»  از ساعت ۱۷ تا اذان مغرب میزبان بانوان داوطلب در رده سنی ۱۵ تا ۳۵ سال است. علاقه­مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به کانون بانوان فرهنگ­سرای محل سکونت خود مراجعه کنند.

بخش دوم این پویش مرتبط با پخت نذری اربعین توسط بانوان داوطلب است که تمایل دارند با پخت نذری و یا توزیع آن در این مراسم مشارکت کنند. این نذورات در روز راهپیمایی اربعین در ۱۴ نقطه در بین زائران شهر تهران توزیع می شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش می‌توانند به سامانه nazr.farhangsara.ir مراجعه کنند یا با سامانه تلفنی ۱۸۳۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام 

۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 25891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =